Redactia.ro

Proiect revoluționar pentru traficul din București! Mașinile de aprovizionare și curierat vor circula după program, iar șoferii din alte județe ar putea plăti „taxa de Capitală”

Camere cu recunoaştere facială, montate în 19 intersecţii din Bucureşti. Şoferii vor primi amenda acasă

Bucureștiul se pregătește pentru o schimbare majoră în ceea ce privește traficul rutier. Primarul general interimar, Stelian Bujduveanu (PNL), a lansat în dezbatere publică un proiect prin care propune reglementarea circulației mașinilor de aprovizionare, curierat și salubrizare în anumite intervale orare, pentru a reduce blocajele și poluarea din oraș. În paralel, PSD propune introducerea unei „taxe de București”, un sistem similar rovinietei, destinat vehiculelor neînmatriculate în București sau Ilfov care circulă prin Capitală.

Două propuneri care ar putea schimba complet traficul bucureștean

Cele două inițiative — una a PNL și una a PSD — vizează același scop declarat: fluidizarea traficului și reducerea poluării în cel mai aglomerat oraș al țării.

Propunerea venită din partea consilierului general Dan Cristian Popescu (PSD), fost membru PNL, prevede o taxă de acces pentru mașinile din alte județe care intră în București. Aceasta ar urma să funcționeze similar rovinietei, fiind denumită neoficial „taxa de București”.

În schimb, Stelian Bujduveanu, actualul primar interimar al Capitalei, dorește impunerea unui program strict pentru vehiculele de aprovizionare și curățenie, interzicându-le accesul în orele de vârf, atunci când traficul este sufocat.

Ce presupune „taxa de București”

Taxa propusă de PSD urmărește atât reducerea poluării, cât și creșterea veniturilor bugetului local. Plata ar urma să fie efectuată online, prin SMS sau la puncte autorizate, iar sistemul de verificare va fi automat, cu ajutorul camerelor fixe și mobile care vor identifica numerele de înmatriculare.

Potrivit proiectului aflat în dezbatere publică, tarifele vor fi diferențiate în funcție de tipul de vehicul și perioada pentru care se plătește taxa:

  • Autoturisme: 3,5 euro/zi, 6 euro/săptămână, 9,5 euro/lună, 50 euro/an

  • Autoutilitare: între 8,6 euro/zi și 96 euro/an

  • Camioane: între 4 și 11 euro/zi, până la 1.210 euro/an, în funcție de tonaj

  • Microbuze (9–23 locuri): de la 4 euro/zi la 320 euro/an

  • Autocare: între 7 euro/zi și 560 euro/an

De la această taxă ar urma să fie exceptate autovehiculele de urgență (ambulanțe, ISU, poliție, jandarmerie, armată), mașinile persoanelor cu dizabilități, autovehiculele istorice, misiunile diplomatice și vehiculele 100% electrice sau pe hidrogen.

Program strict pentru mașinile de aprovizionare și salubrizare

Primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, a venit cu o altă propunere majoră pentru traficul Capitalei: limitarea circulației mașinilor de aprovizionare, curierat și salubrizare între orele 07:00–10:00 și 16:00–19:00.

Ideea, susținută de edilul liberal, este inspirată din practicile deja implementate în alte orașe mari din România, precum Cluj-Napoca, Timișoara, Sibiu, Oradea, Brașov, Craiova, Satu Mare sau Constanța, unde vehiculele de aprovizionare nu pot intra în zonele centrale în intervalele de vârf.

„În ultimii zece ani, numărul maşinilor înmatriculate în Bucureşti a crescut cu peste 40%, ajungând astăzi la peste 1,7 milioane de autovehicule. La acestea se adaugă, zilnic, aproximativ 300.000 de maşini din judeţele vecine. Oraşul nu a fost proiectat pentru un asemenea volum”, a declarat primarul general interimar al Capitalei în mai multe rânduri.   

Ce vehicule vor fi exceptate de la interdicții

Nu toate vehiculele de serviciu vor fi afectate de aceste restricții. Proiectul prevede excepții clare pentru mașinile care au un rol esențial în infrastructura urbană sau în domeniul medical.

Vor avea voie să circule oricând următoarele tipuri de vehicule:

  • cele aparținând serviciilor de urgență și ordine publică (ISU, Poliția, Jandarmeria, Armata, Poșta Militară în misiune);

  • vehiculele de intervenție tehnico-edilitară folosite pentru avarii și urgențe;

  • mașinile de deszăpezire și combatere a poleiului;

  • vehiculele care transportă medicamente, sânge, organe pentru transplant sau consumabile critice pentru spitale;

  • mașinile destinate aprovizionării de urgență a unităților medicale.

Amenzi de până la 5.000 de lei pentru șoferii care nu respectă regulile

Cei care nu vor respecta restricțiile de circulație riscă sancțiuni semnificative. Potrivit proiectului, amenzile vor fi cuprinse între 3.000 și 5.000 de lei, în funcție de gravitatea abaterii.

Constatarea și aplicarea amenzilor vor fi făcute de către Direcţia Generală de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti, dar și de polițiile locale ale sectoarelor 1–6, precum și de personalul împuternicit de Primarul General, în condițiile prevăzute de lege.

Sursa foto: Arhivă

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: