Primăria Capitalei a achiziționat 100 de tramvaie noi pentru Societatea de Transport în urma unei licitații. Prețul unui singur tramvai este în jur de 2 milioane de euro. Acestui tip de tramvai i se mai spune „omida”, deoarece este lung de 36 de metri. Iată traseele pe unde va circula acesta!
Primăria Capitalei, achiziție sustenabilă
Primăria Capitalei a câștigat în urma unei licitații o achiziție de 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri, în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Astfel că bucureștenii se vor putea bucura de un confort mai mare pe durata călătoriilor cu tramvaiul . Acestea sunt primele achiziții de acest fel de la Revoluție încoace. Un singur tramvai costă mai exact 1.800.000 de euro fără TVA.
Liniile pe care vor circula acestea sunt: 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55.
Primele urmează să fie văzute pe linia 41, care leagă zona Ghencea de Piața Presei Libere. Primul vehicul a ajuns la București și va fi „cazat” la Depoul Alexandria.
Vatmanul are la dispoziție un bord ca la avioane
„Vehiculul este fabricat la Arad, se numește Imperio Metropolitan și are 36 de metri, așa cum a cerut Primăria Capitalei la licitația organizată pentur achiziționarea tramvaielor. Acestea au podeaua complet coborâtă, 5 uşi duble și sunt dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii”, a declarat directorul STB, Adrian Criț, relatează „Click!”
Lucian Tînjală este șeful echipei care va școlariza vatmanii STB pentru a conduce „omida”. Acesta a venit tocmai de la Arad:
„Poate atinge 70 de km pe oră dar noi l-am blocat la 50 de km pe oră. Bordul este complet automatizat are chiar și calculator pentru deplasarea în bune condiții a vehiculului. Vatmanul are până și frigider în cabină. În total, oficial, are 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune”, a explicat în exclusivitate pentru click.ro, ”pilotul” de teste al fabricii din Arad, Lucian Tînjală.”
Pe ce trasee va circula „omida”
”Un astfel de tramvai costă în Franța sau Germania în jur de 3 milioane de euro iar al nostru în jur de 2 milioane de euro cu TVA. Are tot ce poate fi mai modern și în ciuda dimensiunilor, aduce un consum de energie cu 20 la sută față de actualele tramvaie ale STB, mult mai mici dar și mult mai vechi”, a susținut Valer Blidar, directorul fabricii din Arad pentru aceeași sursă. Vehiculele au inclusiv încărcătoare pentru telefoane mobile la scaune și un sistem de supraveghere ultra performant, practic un mic „Big Brother cu 12 camere video”.
Tramvaiul va fi testat pe linia 41
Primul tramvai, care va fi testat zi și noapte timp de trei săptămâni pe linia 41, a ajuns cu peripeții la București.”Vor fi făcute teste statice și dinamice pentru că un asemenea vehicul nu a circulat niciodată prin oraș”, a dezvăluit șeful STB.