În fața supermarketurilor din toate regiunile Italiei cozile sunt interminabile. Angajații acestora declară că sunt terorizați de o eventuală infectare cu COVID-19
Angajații supermarketurilor sunt cu atât mai speriați cu cât nu știu dacă persoanele cu care intră în contact sunt pozitive sau nu. Unii dintre aceștia s-au declarat revoltați de faptul că mulți se plâng deoarece sunt nevoiți să stea acasă, susținând că aceia care nu suportă izolarea la domiciliu trebui să lucreze ca voluntari în spitale pentru a se confrunta cu realitatea.
La Milano, angajații lanțului de supermarketuri Iperal cer ca acestea să se închidă în zilele de duminică, așa cum au procedat alte supermarketuri. Aceștia solicită, de asemenea, echipamente de protecție adecvate. O casieră dintr-un supermarket Ipercoop s-a declarat complet indignată, susținând mulți ies din casă doar pentru a cumpăra lapte și pâine. Alții nu respectă distanța de un metru pe care ar trebui să o păstreze față de cei din jur sau vin la cumpărături împreună cu toată familia. Deși la supermarketurile Ipercoop dispun de echipament de protecție, inclusiv de panouri de protecție din plexiglas în fața fiecărei case, aceasta mărturisește că îi este extrem de frică, cu atât mai mult cu cât până în prezent au existat nenumărate cazuri de infectare cu coronavirus în rândul angajaților din supermarketuri.
Se cumpără făină, drojdie, alcool și vopsea de păr
Odată cu regimul de carantină, se pare că italienii își schimbă și obiceiurile alimentare. Deși mulți italieni preferă să cumpere produsele de strictă necesitate online, cozile din fața supermarketurilor rămân în continuare extrem de lungi. Multe persoane așteaptă chiar și câteva ore pentru a putea face cumpărăturile.
Conform unui studiu, 12% dintre italieni au făcut pentru prima dată cumpărăturile online. Potrivit aceluiași studiu, a crescut simțitor și numărul de produse bio achiziționate, deoarece epidemia i-a determinat să acorde mai multă atenție alimentației sănătoase. Supermarketurile au fost golite în special de alimente congelate și de cele cu termen lung de valabilitate. De asemenea, s-a observat o creștere majoră a vânzărilor de produse de bază, cum ar fi făina (+217%), unt (+ 85,9%) și drojdie (+226,4%). Mulți au reînceput să pregătească acasă pâine și pizza. Nu în ultimul rând, a crescut numărul vânzărilor de băuturi alcoolice, cum ar fi berea și vinul. S-a observat și o cerere majoră de vopsea de păr (+135%).