Redactia.ro

A început evaluarea națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Schimbări importante pentru elevi: „Ca element de noutate…”

Evaluarea nationala

În contextul anului școlar 2023-2024, o mare provocare educativă și o etapă importantă începe pentru elevii din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a din întreaga țară: Evaluarea Națională. Cu peste 500.000 de elevi implicați, conform datelor Ministerului Educației, această evaluare reprezintă un moment crucial pentru evaluarea competențelor fundamentale dobândite de elevi în ciclul primar și gimnazial.

A început evaluarea națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Sesiunea de evaluare, care se desfășoară între 13 și 29 mai, se concentrează pe evaluarea abilităților de limbă și comunicare, matematică și științe ale naturii, oferind o perspectivă amplă asupra nivelului de pregătire al elevilor.

Pentru elevii din clasa a II-a, evaluarea începe cu probele de Limbă și Comunicare – scris, urmate de probele de Limbă și Comunicare – citit, atât în limba română, cât și în limba maternă pentru elevii din minoritățile naționale. În plus, proba la matematică și științe ale naturii completează evaluarea pentru această categorie.

Clasa a IV-a se confruntă cu aceeași rigurozitate a evaluării, având probe separate pentru limba română, matematică și limba maternă, fiecare fiind programată în zilele consecutive.

Pentru elevii din clasa a VI-a, evaluarea se concentrează pe abilitățile de limbă și comunicare în prima zi, urmate de teste de matematică și științe ale naturii în cea de-a doua zi.

Schimbări importante pentru elevi

Un element notabil al acestei evaluări este adaptarea la tehnologie și la nevoile actuale. Ministerul Educației a introdus o nouă aplicație digitală pentru colectarea datelor, asigurând astfel un proces eficient și sigur de înregistrare și analiză a rezultatelor. Acest pas înainte în digitalizare facilitează atât colectarea datelor, cât și analiza lor ulterioară, oferind comisiilor de evaluare acces rapid la informații și raportând rezultatele într-un timp mai scurt și fără eforturi birocratice suplimentare.

„Ca element de noutate pentru administrarea și valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicații digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiții de siguranță și de control optimizat al calității și, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor și va permite valorificarea rapidă și flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei și a raportului școlii, fără eforturi birocratice suplimentare și într-un timp mai scurt”, precizează Ministerul Educației, relatează Antena3 CNN. 

Este important de subliniat că rezultatele individuale ale elevilor nu sunt făcute publice și nu sunt înregistrate în catalogul claselor. În schimb, rapoartele generate la nivelul unităților de învățământ oferă informații esențiale pentru îmbunătățirea procesului educațional și adaptarea strategiilor de predare în funcție de nevoile elevilor, părinților și cadrele didactice.

Evaluarea Națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu este doar o simplă evaluare a cunoștințelor, ci reprezintă o oportunitate de a identifica punctele forte și slabe ale sistemului educațional și de a lua măsuri pentru a îmbunătăți calitatea educației pentru generațiile viitoare. Prin intermediul acestei evaluări, educația devine mai adaptată la nevoile individuale ale elevilor și la cerințele societății moderne.

Calendarul anului școlar 2023-2024

Anul școlar 2023—2024 este structurat astfel:

Intervale de cursuri:

— „de luni, 11 septembrie 2023, până vineri, 27 octombrie 2023;

— de luni, 6 noiembrie 2023, până vineri, 22 decembrie 2023;

— de luni, 8 ianuarie 2024, până vineri, 9 februarie 2024, respectiv vineri, 16 februarie 2024, sau vineri, 23 februarie 2024, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

— de luni, 19 februarie 2024, respectiv luni, 26 februarie 2024, sau luni, 4 martie 2024, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până vineri, 26 aprilie 2024;

— de miercuri, 8 mai 2024, până vineri, 21 iunie 2024;

Intervale de vacanță:

— de sâmbătă, 28 octombrie 2023, până duminică, 5 noiembrie 2023;

— de sâmbătă, 23 decembrie 2023, până duminică, 7 ianuarie 2024;

— o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 12 februarie – 3 martie 2024;

— de sâmbătă, 27 aprilie 2024, până marți, 7 mai 2024;

— de sâmbătă, 22 iunie 2024, până duminică, 8 septembrie 2024.

Art. 1.- „(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), se stabilesc următoarele:

a) pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 7 iunie 2024;

b) pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 14 iunie 2024;

c) pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a), și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 28 iunie 2024;

d) pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.”

Spre deosebire de acest an școlar, „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se vor desfășura în perioada 11 septembrie 2023-26 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, la decizia școlii, în module diferite.

Art. 4. — (1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 11 septembrie 2023—26 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, se organizează activități de instruire practică urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, se organizează activități de instruire practică”, potrivit edupedu.ro.

 

Sursa foto: Arhivă

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: