Guvernul unui stat a început lupta acerbă cu poluarea. Multe ţări şi regiuni din lume au deja planuri aprobate pentru interzicerea de la un anumit moment al motoarelor cu ardere internă, în favoarea celor electrice sau a altor soluţii cu zero emisii CO2.
Uniunea Europeană are aprobată interdicţia pentru motoarele cu combustie din anul 2035, şi multe alte ţări care au aprobat planuri similare şi-au stabilit termene între anii 2030 şi 2040.
Etiopia interzice motoarele cu combustie internă
Anul trecut această țară a cheltuit aproape 6 miliarde de dolari pentru a importa combustibili fosili, mai bine de jumătate din această sumă fiind destinată combustibilului pentru autovehicule.
Este vorba despre Etiopia. Autorităţile acestei ţări nu mai vor mașini cu motor cu combustie internă. Ministrul etiopian al Transporturilor a anunțat, recent, finalizarea planului general de logistică al țării.
Eforturile de a înființa stații de încărcare pentru mașinile electrice rămân o prioritate pentru Guvern și a adăugat că, din cauza faptului că țara nu are posibilitatea de a accesa bani în condiții favorabile, Etiopia nu își mai permite în acest moment să continue să importe benzină și motorină ca până acum.
Probleme în balanţa comercială
Țara are o problemă mare în balanţa sa comercială acum, având prea multe importuri şi prea puţine exporturi, iar guvernul are probleme în a-şi asigura suficientă valută pentru a acoperi toate importurile necesare.
Tocmai de asta, interzicerea maşinilor cu combustie în Etiopia nu e doar o decizie motivată de ecologie şi excludere de emisii CO2, ci şi o decizie economică de reechilibrare a balanţei comerciale.
Etiopia e una din ţările cu cea mai mare cotă de energie regenerabilă din lume în mixul său energetic, aproape echivalând Norvegia la câtă electricitate îşi produce din aceste surse.