Redactia.ro

ANAF demarează controale la nunți și botezuri: ce firme sunt în vizor și cum au crescut încasările

ANAF

Agenția Națională de Administrare Fiscală anunţă că, începând cu data de 10 noiembrie, va demara verificări extinse la firmele care organizează nunți, botezuri şi evenimente corporate. Peste 80 de contribuabili sunt vizați, iar încasările statului de la acest segment s-au majorat deja semnificativ în primele luni de aplicare a măsurilor de raportare.

Obiectiv: transparenţă în sectorul organizării de evenimente

ANAF, prin Direcția Generală Antifraudă Fiscală, monitorizează din ce în ce mai strict activitatea firmelor care organizează nunţi, botezuri, aniversări şi alte tipuri de evenimente private sau corporate. Instituția a identificat discrepanţe în sumele declarate faţă de estimările sectorului şi a lansat o campanie de colectare de date extinsă. Conform comunicărilor oficiale, în perioada iunie–septembrie 2025, sumele declarate la bugetul de stat de acest segment au crescut: veniturile totale au avansat cu 16,1 %, impozitul pe profit cu 19,68 %, impozitul pe venit cu 19,61 % şi TVA-ul declarate cu 20,32 %.

Ce firme şi ce tipuri de evenimente sunt vizate

Verificările vizează în primul rând firmele care:

  • organizează evenimente private (nunți, botezuri, majorate);
  • desfăşoară activităţi corporate (petreceri firmă, gale, team-buildinguri);
  • nu au respectat raportarea voluntară sau au fost identificate nereguli în activităţile declarate.

ANAF solicită firmelor detalii precum: tipul evenimentului, beneficiarul, numărul de meniuri comandate, preţurile practicate, avansurile încasate, modalitatea de plată. De asemenea, se folosesc date din sistemele informatice e-Factură şi e-case de marcat pentru a identifica posibile neconcordanţe între veniturile estimate şi cele declarate.

Cum s-au schimbat regulile pentru organizatori

Începând cu vara anului 2025, organizatorii de evenimente au primit solicitări clare: transmiterea în timp util a datelor despre evenimentele programate între august şi decembrie. Datele cerute includ: numărul de invitaţi, meniurile achiziţionate, costul acestora, avansurile plătite, modalităţile de plată, serviciile suplimentare (fotografie, decor, muzică). Organizatorii trebuie să răspundă în termen de cinci zile de la solicitare, în format electronic. Neconformarea poate duce la sancţiuni.

Controalele vor începe din 10 noiembrie şi ce trebuie să ştie organizatorii

ANAF anunţă că, începând cu 10 noiembrie, vor fi declanșate controale la peste 80 de contribuabili care nu s-au conformat voluntar. Verificările vor urmări:

  • emiterea documentelor justificative pentru sumele încasate;
  • respectarea obligaţiilor fiscale aferente personalului implicat;
  • verificarea raportării corecte a veniturilor şi plăţilor.

Controalele nu vor afecta participanții la evenimente – vor fi efectuate în afara intervalului orar al petrecerilor, pentru a nu perturba desfășurarea acestora. Contribuabilii corecți vor beneficia de tratament fiscal echitabil şi predictibil, în timp ce cei care nu respectă regulile riscă sancţiuni, inclusiv amenzi şi verificări mai ample.

Impact şi mesajul ANAF pentru industrie

Creşterea declarărilor fiscale în sectorul organizării de evenimente arată că măsurile de prevenţie au avut efect. ANAF apreciază firmele care şi-au actualizat declaraţiile şi şi-au achitat obligaţiile. Totodată, autorităţile atrag atenţia că monitorizarea va continua şi intensifica atît în privinţa organizatorilor principali, cît şi a furnizorilor de servicii conexe (restaurante, săli de evenimente, DJ-i, fotografi, videografi).

Pentru organizatori, mesajul este clar: transparenţă totală, documente complete şi raportare reală. Sectorul evenimentelor trebuie să funcţioneze în condiţii de legalitate, pentru a asigura concurenţă loială şi protecţie fiscală.

Noile măsuri ANAF marchează un pas important în direcţia fiscalizării corecte a industriei evenimentelor private. Organizatorii de nunți, botezuri și petreceri corporate trebuie să fie pregătiţi pentru raportare detaliată şi controale. Statul deja beneficiază de creşteri semnificative de venituri în acest domeniu, iar profesioniştii care acţionează transparent pot continua activitatea fără impedimente. În acelaşi timp, cei care ignoră obligaţiile riscă să fie traşi la răspundere.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: