Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Cristian Popescu Piedone, împreună cu o echipă de inspectori ANPC, a efectuat recent o serie de controale în cadrul depourilor Societății de Transport București (STB). Aceste verificări au vizat asigurarea respectării normelor de siguranță și confort pentru călători, iar în urma descoperirii mai multor nereguli grave, 23 de tramvaie au fost oprite imediat din circulație.
Depourile vizitate: Dudești, Giurgiului, Alexandria, Militari, Colentina și Victoria
În cadrul acțiunii, echipele ANPC au realizat inspecții amănunțite în mai multe depouri de tramvaie din București. Printre locațiile verificate s-au numărat depourile din cartierele Dudești, Giurgiului, Alexandria, Militari, Colentina și Victoria. Totuși, depoul Titan a fost temporar închis pentru lucrări de reabilitare a infrastructurii.
Scopul principal al acestor controale a fost verificarea respectării normelor de siguranță și confort al călătorilor. În cadrul inspecției, inspectorii ANPC au fost atenți la mai multe aspecte legate de igienă, siguranță și starea tehnică a vehiculelor de transport, relatează stiripesurse.ro.
Ce nereguli a găsit Piedone
În urma inspecțiilor, autoritățile au constatat multiple nereguli ce pun în pericol atât siguranța, cât și confortul călătorilor. Printre cele mai semnificative deficiențe identificate de inspectorii ANPC se numără:
- Igienizarea necorespunzătoare a interiorului vehiculelor – Aceasta include prezența murdăriei vizibile pe scaune și pe pereți, precum și acumularea de praf pe geamuri, ceea ce afectează atât confortul, cât și igiena în interiorul tramvaielor.
- Burdufuri deteriorate – Acestea afectează siguranța pasagerilor, întrucât burdufurile sunt esențiale pentru menținerea integrității structurale a tramvaiului și pentru prevenirea accidentelor.
- Bare metalice cu vopsea exfoliată – Aceste bare prezintă un risc major de coroziune, care poate afecta durabilitatea vehiculului și, implicit, siguranța călătorilor.
- Tapițerie de scaune ruptă – Acest lucru nu doar că afectează confortul pasagerilor, dar și dă un aspect neîngrijit tramvaielor.
- Trape ruginite și cu acumulări de impurități – Trapele sunt esențiale pentru ventilarea tramvaiului și pentru evacuarea aerului viciat. Prezența ruginei și a impurităților pe trapa poate conduce la infiltrarea apei și la scăderea calității aerului din interiorul vehiculului.
- Prezența infiltrațiilor în interiorul tramvaielor – Infiltrațiile de apă pot deteriora echipamentele electronice și pot pune în pericol siguranța călătorilor.
- Chedere depreciate sau rupte – Acestea pot compromite etanșeitatea vehiculului, permitând infiltrații de apă și aer rece, afectând astfel confortul și siguranța pasagerilor.
- Radiatoare neigienizate – Radiatoarele murdare pot afecta calitatea aerului din interiorul tramvaiului, iar în condiții de iarnă, acest lucru poate deveni un factor de disconfort major pentru pasageri.
- Parbrize sparte – Parbrizele crăpate reprezintă un pericol evident pentru siguranța călătorilor, deoarece pot afecta vizibilitatea șoferului și pot pune în pericol securitatea vehiculului.
- Pavimente neconforme – Pe pavimentele tramvaielor au fost descoperite mucuri de țigări și ambalaje abandonate, ceea ce indică o igienă precară și neglijență în gestionarea curățeniei vehiculului.
23 de tramvaie au fost oprite din circulație
În urma constatării acestor nereguli, ANPC a dispus oprirea imediată a celor 23 de tramvaie afectate, până când deficiențele vor fi remediate corespunzător. Aceasta este o măsură de precauție pentru a proteja călătorii de posibilele riscuri legate de igienă și siguranță.
ANPC a cerut operatorului de transport public, STB, să remedieze deficiențele constatate cu prioritate. Tramvaiele afectate vor putea reintra în circulație doar după ce vor fi conforme cu normele de siguranță și igienă impuse de legislația în vigoare.
Cristian Popescu Piedone, președintele ANPC, a mai declarat că „siguranța și confortul călătorilor sunt priorități fundamentale pentru autoritatea noastră, iar acest tip de controale va continua, pentru a asigura un serviciu de transport public de calitate”.




















