Cutiile negre ale avionului implicat în tragicul accident aviatic din Washington DC, unde un avion de pasageri s-a ciocnit cu un elicopter militar, au fost recuperate, oferind anchetatorilor date esențiale pentru a descifra circumstanțele producerii coliziunii. Potrivit CBS News, care citează surse din cadrul Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB), înregistratorul de date de zbor și înregistratorul de voce din cabina de pilotaj au fost transportate la laboratorul NTSB, unde vor fi analizate pentru a furniza detalii despre ultimele momente ale zborului.
Ce au stabilit anchetatorii după analiza cutiilor negre ale avionului care s-a ciocnit cu un elicopter în SUA
Ancheta inițială ridică semne de întrebare cu privire la numărul insuficient de controlori de trafic aerian disponibili în momentul coliziunii. Conform unor surse citate de CBS News, de obicei, două persoane gestionează controlul traficului aerian în acea zonă. Totuși, miercuri seară, doar un singur controlor era responsabil de monitorizarea zborurilor, ceea ce ridică suspiciuni privind o posibilă neglijență sau supraîncărcare a personalului.
Administrația Federală a Aviației (FAA) a recunoscut, într-un raport preliminar, că numărul personalului de control al traficului aerian era „anormal”, subliniind o problemă mai amplă cu care sistemul aviatic american se confruntă de ani de zile. Cu toate acestea, oficialii FAA au precizat că situația nu a constituit o încălcare a reglementărilor existente.
O echipă de scafandri a fost mobilizată joi pentru a recupera corpurile victimelor din apele înghețate ale râului Potomac, unde s-au prăbușit cele două aeronave. Până în prezent, autoritățile au anunțat recuperarea a 27 de cadavre din avion și unul din elicopter. Operațiunile de căutare au fost suspendate pe timpul nopții din cauza condițiilor meteorologice dificile, urmând să fie reluate cât mai curând posibil.
Salvatorii continuă să lucreze în condiții extreme, înfruntând temperaturi scăzute și vizibilitate redusă. Potrivit oficialilor locali, toate resursele disponibile sunt mobilizate pentru a asigura recuperarea completă a victimelor și a rămăşițelor aeronavelor implicate.
Reacția administrației Trump
Președintele Donald Trump a transmis condoleanțe familiilor victimelor în cadrul unui briefing de presă desfășurat joi la Casa Albă. „Inimile noastre sunt zdrobite alături de ale voastre”, a declarat Trump, exprimând sprijin pentru cei afectați de tragedie.
Cu toate acestea, președintele a stârnit controverse printr-o declarație în care a sugerat că standardele de angajare mai scăzute pentru controlorii de trafic aerian, adoptate în timpul administrațiilor democrate anterioare, ar fi putut contribui la accident. Deși nu a prezentat dovezi concrete în acest sens, Trump a indicat că va lua măsuri pentru a revizui politicile de recrutare din domeniul aviației.
Ulterior, liderul de la Casa Albă a semnat un memorandum prin care solicită eliminarea politicilor de diversitate, echitate și incluziune (DEI) din sectorul aviatic, afirmând că acestea au compromis siguranța aeriană. De asemenea, președintele a emis un ordin executiv prin care a numit un nou șef al FAA, cu scopul de a asigura o mai mare rigoare în supravegherea industriei aviatice.
Anchetatorii NTSB analizează în prezent toate detaliile accidentului, iar un raport preliminar urmează să fie publicat în termen de 30 de zile. Cutiile negre vor juca un rol esențial în clarificarea factorilor care au dus la tragedie, oferind informații precise despre comunicările piloților, manevrele aeronavelor și orice posibile defecțiuni tehnice.
Până la finalizarea investigației, rămân mai multe întrebări fără răspuns, în special legate de responsabilitatea controlorilor de trafic aerian și de posibile deficiențe sistemice în gestionarea spațiului aerian al SUA.
Tragedia, în urma căreia și-au pierdut viața toate cele 67 de persoane aflate la bordul celor două aeronave, a stârnit un val de emoție și de indignare în rândul opiniei publice, cerându-se măsuri urgente pentru prevenirea unor astfel de accidente în viitor.




















