Românii cinstiţi riscă să fie înşelaţi din nou dacă nu sporesc vigilenţa. Hoţii şi hackerii şi-au diversificat metodele de păcăleală.
A apărut o nouă „ţeapă”, numită ”spoofing”. Cum funcţionează?
Escrocii sună şi cer date personale
Se pare că, mai nou, escrocii sună oamenii şi s-ar prezenta drept reprezentanţi ai Băncii Naţionale a României. Ei foloseau numerele de contact telefonice de pe site-ul BNR (021 313 04 10 sau 021 315 27 50) şi solicitau date personale, sub diverse pretexte (confirmarea unor cereri de împrumut, ştergerea împrumutului din sistem, date de card etc., în funcţie de răspunsurile date de cel contactat).
Banca Naţională a României a atras atenţia că nu se ocupă cu astfel de apeluri.
”Banca Națională a României a primit o serie de sesizări care semnalau utilizarea numerelor de contact telefonice indicate pe pagina website a BNR (021 313 04 10 sau 021 315 27 50) de către persoane care pretindeau că vorbesc din partea BNR, în legătură cu presupuse împrumuturi online făcute pe numele celor apelați.
Se solicitau date personale, sub diverse pretexte (confirmarea unor cereri de împrumut, ștergerea împrumutului din sistem, date de card etc., în funcție de răspunsurile date de cel contactat).
Atragem atenția că aceste apeluri nu au fost inițiate din rețeaua telefonică a BNR și reiterăm faptul că Banca Națională a României, în calitatea sa de bancă centrală a țării, îndeplinește atribuții reglementate expres de Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, și nu este abilitată să ofere populației produse sau servicii de creditare”, se precizează în comunicat.
BNR a sesizat Poliţia
Reprezentanţii reali ai BNR spun că au sesizat poliția în legătură cu utilizarea frauduloasă a numerelor de telefon și a numelui BNR.
De asemenea, banca noastră centrală a atras atenția publicului să nu dea curs unor astfel de cereri și să nu ofere informații confidențiale.