Sprijinul financiar oferit de stat pentru consumatorii casnici aflați în situații de sărăcie energetică va fi prelungit pe tot parcursul anului 2026, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență aflat în dezbatere. Este vorba despre ajutorul lunar în valoare de 50 de lei, care inițial era prevăzut să înceteze la finalul acestei ierni, însă autoritățile au decis continuarea lui pentru a proteja persoanele vulnerabile în contextul liberalizării prețurilor la energie electrică.
Ajutorul de 50 de lei ar putea fi păstrat tot anul 2026
Documentul prevede extinderea termenului de aplicare a acestei măsuri de la data de 31 martie 2026 până la 31 decembrie 2026. Decizia a fost luată ca răspuns la preocupările privind efectele sociale ale eliminării plafonării prețurilor finale la energia electrică, care va intra în vigoare începând cu 1 iulie 2025, dar și în contextul întârzierii implementării unui mecanism permanent de combatere a sărăciei energetice.
Potrivit notei de fundamentare a proiectului, prelungirea sprijinului este justificată de necesitatea protejării celor mai expuse categorii sociale, care riscă să fie afectate puternic de creșterea costurilor energetice.
O măsură tranzitorie
Măsura a fost deja anticipată anterior de premierul Ilie Bolojan și este menită să asigure continuitatea ajutorului până la implementarea unui mecanism permanent și sustenabil pentru reducerea sărăciei energetice.
″Acordarea sprijinului în cuantum de 50 de lei pentru furnizarea de energie electrică, în forma prezentată, este o măsură tranzitorie, necesară pentru sprijinirea celor mai vulnerabile persoane, în acord cu politicile sociale în domeniu, asumate de România în calitate de stat membru UE.
Cum poți transmite indexul
- Aplicația myPPC: myppc.ppcenergy.ro – secțiunea Index Telverde: 0800 07 07 01 (gratuit)
- Call center: 021 99 77 (tarif normal), program L–V, 08:00–20:00
- Platforma distribuitorului (dacă permite transmiterea autocitirii)
- Factura va continua să fie livrată prin poștă, SMS sau e-mail, în funcție de opțiunea stabilită în contract.
Regularizarea consumului va fi realizată:
- cel târziu o dată la 3 luni pentru clienții casnici;
- cel târziu o dată la 6 luni pentru clienții noncasnici.
PPC precizează că, în lipsa unui răspuns din partea clienților, modificările sunt considerate acceptate automat. Compania deservește aproximativ trei milioane de clienți casnici și business și rămâne unul dintre cei mai importanți furnizori de energie din România.



















