Marian Artimon, liderul de sindicat de la Metrorex, a transmis, într-o intervenție televizată în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”, un mesaj important referitor la siguranța călătorilor în metrou. În contextul discuției, Artimon a subliniat importanța conștientizării și educației publicului cu privire la modul corect de reacționare în situații de urgență.
Educație pentru siguranță
Conform declarațiilor sale, Artimon consideră că Metrorex ar trebui să își asume un rol activ în educarea călătorilor cu privire la comportamentul adecvat în caz de accident sau blocaj al trenurilor în tunel. El a atras atenția că este esențial ca oamenii să fie învățați cum să reacționeze corespunzător, pentru a evita situații periculoase sau panică în masă.
„Senzațional a fost la Timpuri Noi, pentru că a dat atât de mult în circulație (…) poate puțin ar trebui să lucreze Metrorex și la educarea călătorilor. Acel tip de tren IVA nu poți să treci dintr-un vagon în altul, și atunci, mecanicul dacă avea patru vagoane în tunel, și două în peron, nu putea să deschidă și să evacuzeze călătorii în tunel.”, a spus Marian Artimon.
Evitarea incidentelor grave
În special, liderul sindical a avertizat că deschiderea ușilor și sărirea pe șine în cazul în care trenurile rămân blocate în tunel poate fi extrem de periculosă. Artimon a exemplificat cu o situație din trecutul recent, evidențiind riscurile și dificultățile întâmpinate de personalul feroviar în evacuarea călătorilor în astfel de circumstanțe. Prin urmare, el a subliniat necesitatea unei colaborări între Metrorex și public pentru a preveni astfel de incidente grave.
„Am mai fost și noi prin străinătate. Se dau tot felul de mesaje. Sunt mesaje vizuale, lipite în trenuri, care îți arată ce trebuie să faci. Și trenurile IVA au mesaje către călători care spun ce au de făcut în situațiile respective. Există acele hărți, dar și mesaje care arată ce trebuie să faci în caz de urgență. Dar niciodată nu trebuie să rupi ușa și să sari singur în șină, pentru că te poți accidenta. Trenurile IVA au doi mecanici, trenurile CAF au un singur mecanic. Acel mecanic trebui să se gândească cum să aducă trenul în siguranță în peron, ca să poată debarca în siguranță oamenii.”, a mai precizat Marian Artimon.