Redactia.ro
Home » Stil de viață » Cele mai importante beneficii ale spanacului de care te poți bucura în această primăvară

Cele mai importante beneficii ale spanacului de care te poți bucura în această primăvară

Aportul nutritiv al spanacului

De specialiști în domenii alimentare sau medicale, spanacul este considerat un super-aliment. La această concluzie ajung și din ce în ce mai mulți oameni care pur și simplu vor să aibă un regim alimentar mai sănătos.

Spanacul este în primul rând sănătos, iar în al doilea rând acesta este și foarte gustos. Conține vitamine, minerale și chiar fitonutrienți. Acesta nu lipsește niciodata din bucătăriile chefilor, a veganilor sau a vegetarienilor. Gospodinele din România îl includ în alimentație mai ales pe timpul primăverii.

Care sunt beneficiile spanacului

Conține mult fier, vitaminele V și E și nu numai. Cu ajutorul acestor substanțe benefice este eliminat stresul oxidativ. Cei care au probleme cu vederea pot consuma spanac pentru că este bogat in beta-caroten, luteina si zeaxatina, substanțe care ameliorează vederea, dar și previn cataracta.

Spanacul mai conține și vitamina K, calciu sau magneziu ce ajută la refacerea sistemului osos, dar și a celui muscular. Din acest motiv, spanacul este preferat de marinari. Putem consuma spanac din belșug și în cazul răcelilor sau a inflamațiilor pentru că este o plantă benefică în revigorarea sistemului imunitar.

Cei care vor să aibă grijă de sănătatea pielii se pot baza și ei pe proprietățile spanacului, întrucât acesta conține și iod. Conținutul mare de acizi Omega-3 îl face un aliat de nădejde în lupta cu cancerul.

Persoanele care au probleme cu inima sau cu nivelul prea mare de colesterol rău din sânge pot consuma spanac. De asemenea, și cei care vor să țină o dietă în această perioadă pot să includă spanacul în meniurile lor. Astfel, se vor observa schimbări în bine și la nivelul funcționării sistemului digestiv.

Dacă e nevoie doar de o scurtă detoxifiere pentru ficat, este recomandat din nou cât mai mult spanac pentru că acesta este responsabil pentru eliminarea toxinelor și a metalelor grele din ficat. Spanacul mai este recomandat și pentru beneficiile pe care le are asupra funcționării metabolismului în general.

Cum gătești spanacul

O legumă de primăvara care parcă a apărut special pentru a fi mâncată în perioada Postului Paștelui.

Se poate consuma și în stare crudă, sub formă de salate sau smoothie-uri. Ce nu știai, poate, este faptul că beneficiile spanacului cresc de 3 ori atunci când acesta e gătit. Se poate găti rapid, la abur, sotat la tigaie, sau înăbușit pentru doar un minut în apă fierbinte.

Gospodinele fac și mâncare de spanac, în funcție de zonă, cu smântână și lapte sau bulion și dres cu ou.

Spanacul este delicios alături de ou și este singura legumă care amplifică valorile nutritive ale oului. Consumă-le cât mai des împreună!

Citește și: Când începe Postul Paștelui 2019 și ce trebuie să consumi în această perioadă

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: