În era digitală în care trăim, există tot mai multe amenințări cibernetice care vizează să profite de buna-credință și neștiința utilizatorilor. Electrica, unul dintre jucătorii importanți de pe piața de energie, a dorit să-și atenționeze clienții în privința unei încercări de fraudă în numele companiei.
Reprezentanții Electrica au luat inițiativa de a le explica tuturor consumatorilor cum pot identifica mesajele frauduloase și ce măsuri pot lua pentru a se proteja împotriva acestora. Anunțul a fost făcut în urmă cu puțin timp.
Tentativă de fraudă pentru clienții Electrica Furnizare
În mod specific, Electrica Furnizare a informat că au fost trimise mesaje frauduloase în numele companiei, ceea ce poate crea confuzie și neîncredere în rândul clienților. Cu toate acestea, compania s-a asigurat că toți consumatorii săi sunt conștienți de modul de operare al Electrica, astfel încât să poată distinge mesajele autentice de cele frauduloase.
„Vă informăm asupra existenței unei tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice, ce constă în transmiterea de notificări către clienții Electrica Furnizare, via aplicații de mesagerie și/sau SMS, cu privire la deconectarea de la rețeaua de energie electrică pe motiv de neplată, aceștia fiind îndemnați să acceseze un link pentru a plăti soldul restant”, se arată în comunicatul companiei.
Cum te poți feri de fraudă
În acest sens, Electrica a subliniat importanța verificării link-ului primit, pentru a se asigura că acesta duce către pagina oficială a companiei, găzduită de site-ul www.electricafurnizare.ro. De asemenea, clienților li se cere să ofere o validare prealabilă a datelor de identificare pe această pagină securizată.
Un alt sfat esențial oferit de Electrica este evitarea efectuării plăților prin intermediul paginilor nesecurizate. Este cunoscut faptul că site-urile securizate oferă un nivel de protecție mai mare împotriva fraudelor și a furtului de date personale. Prin urmare, Electrica le recomandă clienților să nu furnizeze informații sensibile sau să efectueze plăți în pagini nesecurizate.
„Electrica Furnizare transmite mesaje de îndemn la plata facturilor doar prin intermediul mesageriei de tip SMS, link-urile de plată transmise către clienți de pe numărul 1874 ducând către o pagină găzduită de site-ul www.electricafurnizare.ro. În plus, pentru realizarea plății prin accesarea link-ului ce duce către site-ul companiei, clientul trebuie să parcurgă o etapă de validare prealabilă a datelor de identificare: număr loc de consum, cod client, adresă de e-mail”, mai transmit reprezentanții Electrica.