Redactia.ro
Home » Știri » Conopida, pericolul ascuns din leguma care întărește inima. Cine nu are voie să o consume

Conopida, pericolul ascuns din leguma care întărește inima. Cine nu are voie să o consume

Se știe despre conopidă că este o sursă bogată de proteine, conține fosfor, potasiu şi tot complexul de vitamina B. Și nu doar că este gustoasă, ci are și efecte antiîmbătrânire. Mai mult, ţine departe bolile de inimă. Cu toate acestea, consumul exagerat al acesteia poate declanşa afecțiuni. Iată cine nu are voie să o consume.

Crudă, fiartă, murată, gratinată sau chiar pane, în salate, supe sau în varianta clasicului piure, conopida este unul dintre cei mai puternici antioxidanţi. Mai mult, se știe că este un adevărat aliat al inimii, pe care o întărește.

Conopida, pericol ascuns: Cine nu are voie să o consume

Sursă de fibre care ajută la digestie şi elimină toxinelor din organism, conopida nu poate fi consumată de oricine. Persoanele cu probleme renale trebuie să evite această legumă. Conopida poate provoca reacţii adverse. Este vorba de alergii, pietre la rinichi şi exces de gaz, fiind indicat consumul exagerat.

„Conopida este contraindicată persoanelor care suferă de enterocolită acută, ulcere gastrice sau intestinale, spasme intestinale, boli care se dezvoltă pe fondul excesului de aciditate al sucului gastric. Atunci când se utilizează acest produs, ţesuturile epiteliale ale tractului gastro-intestinal sunt iritate, durerea creşte, starea generală a pacientului se înrăutăţeşte.

Conopida conţine purine care pot provoca diverse probleme de sănătate dacă sunt consumate în exces. Purinele se descompun pentru a forma acid uric şi aportul excesiv de alimente bogate în purine poate duce la acumularea de acid uric în organism. Acesta poate cazua diverse afecţiuni precum pietrele la rinichi şi guta”, sunt explicațiile venite din paartea specialiştlor în nutriţie, potrivit Adevărul.

Și dacă o consumăm cu moderație, trebuie să știm că o conopidă este o sursă importantă de Omega 3 şi vitamina K, dar și de proteine, fosfor şi potasiu. Pentru conținutul său de vitamina C şi mangan, această legumă devine și un puternic antioxidant.

De asemenea, conopida mai conţine şi carotene, beta-caroten şi fitonutrienţi, precum acidul cafeic. Având calitatea unui excellent antioxidant, dacă se consumă în mod regulat, conopida scade chiar și riscul de boli cardiovasculare sau cancer.

Cum trebuie să fie conopida când o cumpărăm

Însă iată ce recomandări ne fac specialiștii legate de cum trebuie să fie conopida când o cumpărăm, un lucru mai puțin cunoscut.

“Când cumpăraţi o căpăţână de conopidă, fiţi atenţi ca aceasta să fie tare şi să nu aibă pete galbene sau maro, iar dacă este acoperită cu frunze verzi înseamnă că este foarte proaspătă şi deci, numai bună de consumat”, explică Marina Grigore, specialist în apifitoterapie.

Conopida conţine substanţe importante pentru ficat, pe care îl ajută a-l să elimine toxinele din organism.

De asemenea, conopida ajută inclusiv la scăderea în greutate. În primul rând, are un aport scăzut de calorii. De asemenea, este o sursă de fibre, aşadar ajută la reducerea numărului de calorii, un factor important în controlul greutăţii.

Consumul de conopidă în mod regulat este scade și riscul de inflamare în boli ca artrită, obezitate, diabetul zaharat sau ulcer.

Recent, s-a descoperit în conopidă substanţa numită I3C, fiind vorba de un antiinflamator ce operează la nivel genetic, care poate preveni declanşarea inflamaţiei la un stadiu destul de timpuriu. Vitamina K şi Omega 3 ajută în prevenirea inflamaţiilor cronice care pot duce la boli ca artrita.

Etichete: