Home » Știri » Cum a fost batjocorit un om al străzii aflat în stare critică, de autoritățile din Cluj. Povestea bărbatului este absolut emoționantă

Cum a fost batjocorit un om al străzii aflat în stare critică, de autoritățile din Cluj. Povestea bărbatului este absolut emoționantă

Cum a fost batjocorit un om al străzii aflat în stare critică, de autoritățile din Cluj

Cum a fost batjocorit un om al străzii aflat în stare critică, de autoritățile din Cluj. Povestea unui bărbat din Cluj a impresionat multă lume. Neculai Barbunca care locuiește într-un parc, a fost lăsat fără curent de polițiști. Cum a fost batjocorit acesta?

Neculai Barbunca, un clujean cu anumite probleme, a fost batjocorit de autoritățile din Cluj. Bărbatul doarme de ani buni în Parcul Feroviarilor, într-o gheretă. De câteva zile, căsuța improvizată chiar de el a rămas fără curent, pentru că polițiștii au tăiat cablul. Acum, Neculai doarme în stradă, în frig. Un bărbat care îi cunoaște povestea, a postat pe rețelele de socializare un mesaj trist, făcând cunoscută drama lui Neculai.

O noapte geroasă de iarnă. 14 spre 15 ianuarie 2022. Toți cei de la poliția comunitară din primăria Cluj-Napoca sunt bine acasă la căldură. Nu îi interesează ce se întâmplă cu cei defavorizați. Nu le pasă. Rămân de gheață, dacă o persoană fără adăpost îngheață ori moare. O persoană fără adăpost, locuiește de peste 20 de ani într-o baracă din Parcul Feroviarilor. Nu cerșește, își câștigă existența din strângerea de cartoane. Toată ziua trage după el un căruț încărcat cu cartoane.

Nu are antecedente penale. Și ce s-au gândit domnii polițai comunitari, ca fără să îi dea timp de 2 sau 3 săptămâni să își caute unde să stea, să-l dea afară din acea baracă. Dar cum? Au tăiat cablul de curent la care era conectată acea baracă. Nicolae este persoană care stă acolo. Vineri 14 ianuarie, anul nou pe stil vechi, au tăiat cablul de curent. În această noapte Nicolae doarme în frig. Nu știu dacă va îngheța ori nu. Îi pasă cuiva dacă Nicolae pățește ceva? Îi pasă cuiva dacă Nicolae se răcește ori îngheață? Cei care au tăiat firul de curent s-au gândit la urmarea faptei lor? Între orele 3 și 5 în fiecare noapte Nicolae se trezește își ia căruțul și merge după cartoane”, a relatat Cristian Marcel Vasilescu, apropiat de-al lui Niculai.

Bărbatul ar fi fost agresat

Bărbatul a mai povestit că prietenul său a fost agresat, dar continuă să muncească pentru a face bani. Neculai a fost dus de Poliția Locală pe strada Oașului, la adăpostul public pentru oamenii străzii, dar acolo ar fi fost agresat de un locatar. Astfel, bărbatul a ales să plece și să își caute un adăpost. ”Nicolae doarme pentru a treia zi în frig. NICOLAE şi azi a fost la strâns de cartoane, după ce noaptea trecută a fost bătut. A strâns cartoane după ce 2 nopți a dormit în frig. Nu am reuşit să fac rost de un loc unde Nicolae să-şi pună un pat şi un scaun.

El nu este o persoană conflictuală şi se mulțumește cu minimul. Nu ştiu câți dintre noi ne-am mulțumi cu cât pe el îl face fericit.

Îmi persistă în minte întrebarea către Boc, o persoană care nu deranjează, care nu cerșește, care nu fură, cu un intelect limitat cu ce deranjează, pe cine deranjează, ce a făcut de este hăituit? Cu ce sunt de vină handicapații că au acele boli? De ce îi amendezi? Cu ce au greșit handicapații de nu mai încapi de ei, primare Boc?”, a mai scris acesta.