Cum ești spionat în propria mașină? Toți șoferii trebuie să știe!
Cum ești spionat în propria mașină?
În era tehnologiei moderne, mașinile nu mai sunt doar mijloace de transport, ci și adevărate surselor de spionaj asupra intimității tale. De fiecare dată când pornim motorul și ne urcăm în mașină, suntem expuși unui nivel tot mai mare de colectare de date personale. Mozilla, organizatia cunoscuta pentru browser-ul Firefox, a efectuat recent un studiu care a aruncat o lumină sumbră asupra gradului de intimitate pe care îl mai avem în propriile noastre mașini.
Studiul Mozilla a examinat politica de confidențialitate a 25 de mărci de mașini și a ajuns la o concluzie alarmantă: niciuna dintre acestea nu a trecut testul de confidențialitate. Cu alte cuvinte, toate aceste mărci au inclus prevederi care permit colectarea și utilizarea unor informații extrem de sensibile, precum istoricul sexual sau date genetice.
Ce informații acceptăm să fie colectate de mașină atunci când o pornim?
Te-ai întrebat vreodată ce informații acceptăm să fie colectate de mașină atunci când o pornim? Politica de confidențialitate a unui vehicul modern este plină de clauze care permit accesul la o gamă largă de date personale. Iar ceea ce este cu adevărat îngrijorător este faptul că aceste acorduri de utilizare sunt foarte dificil de evitat, fiind adesea integrate în software-ul mașinii sau prezentate într-un mod care face dificilă renunțarea la ele.
Pe lângă colectarea de date personale, producătorii auto trebuie să țină pasul cu progresele tehnologice. Tehnologia din mașinile moderne evoluează rapid, iar instrumentele care au fost folosite în trecut pentru a colecta anumite date pot deveni mult mai sofisticate în viitor. Din acest motiv, politica de confidențialitate a mașinii trebuie să fie flexibilă și să acopere orice posibilitate, chiar și cele mai extreme.
„Aceste politici de confidențialitate sunt scrise astfel încât să se asigure că orice se întâmplă în mașină e controlat, dacă există o concluzie care poate fi făcută, ele se asigură în continuare că există protecție și că sunt conforme cu diferitele legi de stat”, a spus Adonne Washington, consilier de politici de la Future of Privacy Forum.
Un exemplu relevant în acest sens este politica de confidențialitate a producătorului de mașini Nissan, care acoperă o gamă largă și, în multe cazuri, irelevantă de informații despre utilizatori. Aceasta include detalii precum „orientarea sexuală, activitatea sexuală, localizarea geografică precisă, datele de diagnosticare a sănătății și informațiile genetice”. Este greu de imaginat de ce o companie auto ar avea nevoie de astfel de informații, dar politica de confidențialitate le permite să le colecteze legal.
Mai mult decât atât, orice vehicul echipat cu tehnologii moderne, cum ar fi USB, Bluetooth sau capabilități de înregistrare, poate colecta o cantitate semnificativă de date despre șoferi. Aceste date pot include informații despre locurile pe care le vizitezi, conversațiile pe care le poți avea în mașină și multe altele. Cu toate acestea, este puțin probabil ca majoritatea șoferilor să fie conștienți de amploarea acestei colectări de date sau de modul în care aceste informații sunt utilizate ulterior.
De ce ar dori companiile auto să colecteze aceste informații? Aceasta rămâne o întrebare fără răspuns clar. Deși există argumente pentru colectarea de date în scopuri de dezvoltare a produselor sau pentru a oferi servicii personalizate, este important ca utilizatorii să fie informați și să aibă control asupra datelor lor personale. Cu o legislație privind protecția datelor tot mai strânsă în multe țări, este posibil ca această problemă să devină mai presantă pentru industria auto.
Sursa foto: Arhivă