Redactia.ro

Cum se apără Primăria București după ce locatarii blocurilor afectate din Rahova au spus că nu le-au fost decontate chiriile

Primăria Capitalei a transmis un punct de vedere după ce, în cadrul emisiunii Sinteza Zilei, mai mulți locatari ai blocului din Rahova afectat de explozia din 17 octombrie au afirmat că autoritățile i-au abandonat și că nu au primit decontarea chiriilor promise. Municipalitatea susține că procedurile sunt active și complet funcționale.

Poziția Primăriei: „Sprijinul este activ, procedura este operațională”

Într-un comunicat, PMB afirmă că sprijinul financiar acordat persoanelor afectate este în continuare activ și că toate procedurile destinate acoperirii chiriilor sunt operaționale. Instituția subliniază că, imediat după explozie, a oferit sprijin financiar direct, consiliere și cazare temporară pentru familiile evacuate.

Potrivit datelor oficiale:

  • 27 de familii sunt cazate prin Habitat for Humanity România;

  • 17 familii locuiesc în regim propriu, cu decontare directă prin PMB;

  • 2 persoane sunt cazate în centre rezidențiale ale DGASMB;

  • 8 familii nu au depus până acum cereri pentru sprijin.

Situația dosarelor depuse pentru decontarea chiriilor

Primăria a prezentat și stadiul actual al dosarelor:

  • 10 dosare – aprobate, în curs de plată;

  • 6 dosare – în analiză la Comisia de evaluare;

  • 1 dosar – în completare documente.

Autoritățile încurajează persoanele afectate să depună documentația completă pentru a accelera procesarea. Dosarele trebuie să includă cererea tip, copii ale actelor de identitate, cererea de decont, contractul de închiriere înregistrat la ANAF și dovada plății.

Sprijin financiar suplimentar pentru familiile evacuate

Pe lângă plata chiriilor, Primăria a acordat sprijin financiar direct – 1.500 de lei/persoană pentru nevoi imediate –, dar și alte forme de suport: cazare temporară, consiliere psihologică, ajutor pentru utilități, documente sau asistență socială. Fondurile totale alocate se ridică la 2,9 milioane de lei.

Municipalitatea afirmă că rămâne în contact permanent cu familiile afectate și că va continua toate măsurile de sprijin „până la depășirea completă a situației create de acest eveniment”.

Ce spun locatarii afectați de explozie

Oamenii susțin că realitatea din teren nu reflectă declarațiile autorităților. În intervențiile live la Sinteza Zilei, aceștia au afirmat că au fost uitați și că nu au primit banii promiși pentru chirii.

„Simt că nu au suflet pentru noi, nu îi interesează de noi”, a spus o locatară, declarând că nimeni nu le oferă răspunsuri.

Alt locatar a precizat: „Stăm, nu putem intra în case. Ne-au dat o chirie pe o lună, dar după ce trece luna ce facem? Dacă au uitat de noi după câteva zile, ce se întâmplă după două luni?”.

Mai mulți oameni afirmă că donațiile strânse de ONG-uri și parohii nu au ajuns la ei și că, în continuare, nu știu ce se va întâmpla cu locuințele lor sau cu sprijinul financiar.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: