Redactia.ro
Home » Stil de viață » Cum se face pâinea cu mălai. E mult mai sănătoasă decât cea din făină albă

Cum se face pâinea cu mălai. E mult mai sănătoasă decât cea din făină albă

Reteta paine cu malai

Pâinea cu mălai este o specialitate delicioasă de pâine, pe care o poți face chiar tu, la tine acasă. Iată cum se face, de fapt, pâinea de mălai.

Cum se face pâinea de mălai. Rețetă pas cu pas

Pâinea cu mălai este delicioasă și este o variantă foarte bune pentru a mai schimba pâinea clasică, din făină de grâu.

Pentru această rețetă, avem nevoie de următoarele ingrediente:

200 g maia naturală cu hidratare 100%

450 g apă plată sau filtrată

620 g făină tip 650

185 g mămăligă rece

14 g sare neiodată

Rețetă pâine cu mălai. Mod de preparare

Rețetă pâine cu mălai. Te poți simți intimidat de ideea de a face pâine, pentru că ți se pare un proces greu, însă nu este chiar așa. Iată cea mai simplă rețetă de pâine cu mălai.

Începem prin a da pe răzătoare mămăliga făcută înainte sau rămasă de la un alt preparat. Dizolvăm maiaua în apă, punem mămăliga și apoi începem să cernem făina.după aceea, lăsăm acest amestec să se odihnească timp de 60 de minute. Presărăm și sarea înainte de a-l pune la robot să fie frământat timp de 7 sau 8 minute. Punem aluatul într-o cutie de plastic, acoperit, pentru că trebuie să stea două ore jumătate. O interval de 50 minute, mai întindem aluatul.

Când timpul a trecut, punem aluatul pe blat și îi dăm o formă, după care îl mai lăsăm 20 de minute. Dăm forma finală pâinii și le așezăm în forme de dospit, unde trebuie să mai stea o oră, fiind și acoperite cu pungi de plastic. Le dăm la frigider pentru 8 sau 10 ore.

Punem pâinile să se coacă timp de 15 minute în cuptorul plin cu aburi, în care am pus o tavă cu apă, după ce le-am crestat. Scoatem tava cu apă și setăm temperatura la 220 de grade. Trebuie să se răcească complet înainte de a o tăia.

„Făină de mălai aduce un gust nutritional alimentelor prin faptul că are un conținut bogat în fibre, importante pentru o digestie normală și sănătatea intestinului și organismului, per total. Este bogată și în antioxidanți, în vitamina A și in vitamine din complexul B. Este important că atunci când asociem făină de porumb cu cea de grâu să știm faptul că proteinele din cele două tipuri de făină se completează reciproc, astfel încât să obținem aportul de care organismul nostru are nevoie. Un alt aspect important este că făină de mălai poate fi consumată și de persoanele care au intoleranță la gluten, regim alimentar pentru pacienții cu boală celiacă, dar și pentru cei care au afcetiuni autoimune ale tiroidei”, spune Adina Rusu, nutriționist.