Redactia.ro
Home » Știri » Cum te pot influența supermarketurile să cumpărați mai mult decât este necesar. Trucurile pe care nu le știați până acum

Cum te pot influența supermarketurile să cumpărați mai mult decât este necesar. Trucurile pe care nu le știați până acum

Atunci când merg la cumpărături, majoritatea românilor au în vedere un buget prestabilit, dar de multe ori nu îl respectă, din cauza metodelor folosite de magazine pentru a te face să cumperi mai mult decât este necesar. Cum ne pot influența marii retaileri să punem în coș mai mult decât trebuie?

Metodele folosite de supermarketuri să te facă să cumperi mai mult

În supermarketuri găsești tot ce ai nevoie, de la flori la pâine, la mobilă și televizoare. Dar politica acestor magazine a dezvoltat și numeroase trucuri care ne fac să cheltuim mai mult decât e nevoie.

De cele mai multe ori, supermarketurile profită de slăbiciunea oamenilot pentru a-i face să cumpere lucruri care nu le sunt folositoare. Un studiu realizat de FIELDSTAR și AHA Moments a dus în prim plan mecanismele care ne influențează procesul de cumpărare.

Experții au scos la iveală trucurile

„Românii sunt în general foarte conștienți de diferențele de preț dintre produsele pe care le cumpără, când vorbim de aceeași categorie de produs. Mulți cumpărători știu chiar și ce magazin oferă cel mai mic preț la mărcile pe care ei le cumpără în mod uzual.

Chiar dacă majorarea costului vieţii îi face pe consumatori mai conştienţi asupra cheltuielilor pe care le fac în supermarketuri și scumpirile din ultimii ani le-au micșorat coșul de cumpărături, o activare bine gândită (adică o interacțiune între marcă și consumator fie că vorbim de un stand special cu expunere de produse sau de o experiență pe care o realizăm în magazin.

De la testarea de produse, la invitarea influencerilor în magazine în cadrul unor evenimente dedicate) îi poate determina să renunțe la marca cumpărată de obicei și să încerce alta nouă, sau să le încerce pe amândouă, cumpărând mai mult decât și-au propus inițial sau înlocuind unul din produsele de pe listă”, a precizat Ana-Maria Mica, Strategy & Innovation Director FIELDSTAR.

La ce să fiți atenți

Pariul hypermarketurilor din România rămâne în continuare acela de a trece prin cât mai multe raioane consumatorul astfel încât, la final, coșul să fie cât mai plin cu produse. Și modul în care sunt organizate magazinele moderne reprezintă de fapt, o manipulare pentru mulți români.

Această plasare este avantajoasă deoarece întâmpină consumatorul cu o imagine colorată, fresh. Totodată în drum spre ieșirea din supermarket, avem ocazia de a inchide călătoria de cumpărături cu o alegere sănătoasă care să balanseze alegerile făcute în prealabil.

„Gen Z are nevoie să testeze și să se informeze. Compusă din cei născuți între mijlocul anilor 1997 și mijlocul anilor 2005, în prezent (în 2024) Generația Z are, în general, între 19 și 27 de ani. Sunt cei mai puțin impresionați de materialele promoționale atractive, dar acceptă cu bucurie orice fel de sampling”, a mai declarat Ana-Maria Mica.

Scumpirile din ultimii ani i-au determinat pe membrii Generației X să fie mai atenți și calculați când fac cumpărături. Această generație, născută între începutul anilor 1969 și sfârșitul anilor 1980 (actualmente având între 43 și 55 de ani), păstrează reflexele piețelor de altădată, unde produsele se testau înainte de a fi cumpărate. Astfel, testarea produselor în magazin rămâne activitatea preferată de acest segment de vârstă.

Acest comportament poate fi explicat prin prisma responsabilității financiare pe care mulți dintre aceștia au învățat-o ca urmare a crizelor economice prin care au trecut. Generația X a fost martora numeroaselor crize economice și a învățat importanța gestionării responsabile a finanțelor personale, devenind astfel mai precaută în ceea ce privește cheltuielile și economisirea.

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: