Redactia.ro

Din 10 iunie încep reparațiile la Planşeul Unirii. Traficul în centrul Capitalei va fi afectat serios o perioadă lungă

Lucrările de reabilitare a Planşeului Unirii vor începe marți, 10 iunie 2025, potrivit unui anunț oficial făcut de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță. Intervenția are loc după ce autorizația de construire a fost semnată de primarul general Nicușor Dan, chiar în ultima sa zi de mandat. Proiectul prevede o serie de intervenții ample care vor afecta infrastructura rutieră, traficul și accesul în una dintre cele mai aglomerate zone ale Bucureștiului.

Din 10 iunie încep reparațiile la Planşeul Unirii

Conform declarațiilor făcute în cadrul unei conferințe de presă, lucrările vor presupune refacerea completă a structurii planşeului din Piața Unirii, vechi de aproape 100 de ani. Intervențiile includ regenerarea spațiilor publice, consolidarea cuvei râului Dâmbovița, reabilitarea rețelelor edilitare, refacerea marcajelor rutiere și realizarea unui sistem de irigații pentru spațiile verzi. De asemenea, vor fi construite drumuri provizorii, iar fântânile din zonă vor fi supuse unor lucrări temporare.

Începerea lucrărilor va fi organizată în etape. Începând cu 10 iunie, se va interveni în așa-numitele „zone 1 și 2”. Prima etapă vizează zona din fața parcului Unirii, unde va fi instalat șantierul, cu utilajele și materialele necesare. Ulterior, după începerea vacanței de vară, vor începe lucrările și în fața Hanului lui Manuc, zonă unde vor fi aplicate primele restricții de trafic.

Daniel Băluță a anunțat că, pe durata lucrărilor, circulația în zona centrală va fi serios afectată. Va fi amenajat un drum provizoriu cu trei benzi și trotuar pentru șoferii care vin dinspre bulevardele Corneliu Coposu, Magheru și I.C. Brătianu spre Patriarhie. În același timp, segmentul Splaiului Independenței cuprins între Piața Națiunilor Unite și Piața Unirii va fi complet închis. În consecință, traseele autobuzelor STB care tranzitează zona vor fi modificate.

„De săptămâna viitoare vom începe lucrările în zonele 1 şi 2. În zona parcului, în aşa-numita etapă 1, va fi organizarea de şantier, în care vom avea utilajele şi materialele şi, totodată, vom începe lucrări efective. Imediat după începerea vacanţei de vară, intrăm şi în etapa 2, în faţa Hanului lui Manuc.

Concret, începem să spargem acolo. În această zonă, pe perioada lucrărilor, vor exista o serie de restricţii de trafic rutier. (…) Se va crea un drum provizoriu, cu trei benzi şi trotuar, pe care îl vor folosi şoferii care vin de pe bulevardele Corneliu Coposu, Magheru, Brătianu către Patriarhie. (…) Splaiul Independenţei se va închide între Piaţa Naţiunilor Unite şi Piaţa Unirii. Autobuzele STB vor circula deviat, pe traseele menţionate mai sus”, a informat primarul.

Traficul rutier din direcția est-vest, adică dinspre Piața Unirii către Primăria Capitalei, va continua să fie permis pe Splaiul Independenței, însă celelalte direcții vor suferi modificări. Fluxul de pe Calea Victoriei va fi deviat prin bulevardele Națiunile Unite, Libertății și Unirii. Astfel, șoferii vor trebui să se adapteze noilor trasee și să se aștepte la întârzieri și aglomerație în zona centrală scrie Antena3CNN.

În paralel cu lucrările de infrastructură, se va interveni și asupra parcului din fața magazinului Unirea

Zona va fi împrejmuită temporar, copacii vor fi transplantați sau defrișați, iar la final, autoritățile promit că va fi amenajat un spațiu verde modern și îngrijit. Potrivit edilului Sectorului 4, „parcul va rămâne acolo, dar va fi unul reconfigurat, cu vegetație nouă și întreținere adecvată”.

„Odată cu această lucrare, (…) vom uni linia de tramvai care vine de la Sfânta Vineri cu linia de tramvai existentă la baza Dealului Mitropoliei. Ca să putem face această lucrare este nevoie să intervenim şi în ceea ce priveşte Pasajul Unirii, care şi el este o parte importantă a acestui proiect.

Timpul estimat în care vom interveni şi în această direcţie este undeva între primăvara şi vara anului 2026, când estimăm că vom închide şi Pasajul Unirii, după ce (…) fazele de lucru despre care vorbim vor fi încheiate, ocazie cu care îl vom consolida, pe o parte, iar, pe de altă parte, vom reuşi să facem această joncţiune dintre cele două axe ale Bucureştiului, lucru care este imposibil astăzi, întrucât structura pe care s-ar sprijini liniile de tramvai nu duce greutatea nici a şinelor şi nici a tramvaiului”, a afirmat primarul Băluţă.

Refacerea propriu-zisă a planșeului presupune demontarea elementelor vechi – grinzi, stâlpi, placă de beton – și înlocuirea lor cu o structură complet nouă. Această lucrare complexă este esențială pentru consolidarea unei zone centrale esențiale pentru circulația rutieră și pietonală din București.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: