Vacanța de schi a fost un moment mult așteptat de elevii din Capitală și din alte județe din țară. După o săptămână de pauză, aceștia se pregătesc să revină în bănci, începând cu data de 24 februarie, iar un alt grup de elevi va intra în vacanță în aceeași zi. Această vacanță de schi, reglementată conform calendarului Ministerului Educației, aduce schimbări importante pentru elevi, în funcție de județele în care se află.
Județele care au avut vacanță între 17 și 21 februarie
În perioada 17-21 februarie, elevii din București și din alte județe au avut vacanță, bucurându-se de o pauză mult dorită, în care au avut timp să se odihnească, să facă activități recreative sau să practice sporturi de iarnă. Printre județele care au avut vacanță în această perioadă se numără Argeș, Bihor, Buzău, Brăila, Călărași, Cluj, Caraș-Severin, Dâmbovița, Gorj, Giurgiu, Hunedoara, Ialomița, Ilfov, Mehedinți, Olt, Prahova, Sălaj, Teleorman, Timiș, Vaslui, Vâlcea și Vrancea, potrivit romaniatv.net.
Cine intră în vacanță pe 24 februarie
Pentru elevii din Capitală, vacanța de schi se încheie duminică, 23 februarie, iar luni, 24 februarie, aceștia vor reveni la școală pentru a continua semestrul al doilea. Aceasta este o perioadă importantă pentru învățătura lor, deoarece urmează examene, teste și activități educative care vor ajuta la finalizarea acestui an școlar.
Începând cu 24 februarie, elevii din alte județe vor intra, la rândul lor, în vacanță. Astfel, județele Satu Mare, Maramureș, Arad, Dolj, Alba, Sibiu, Mureș, Suceava, Harghita, Brașov, Covasna, Neamț, Botoșani, Iași, Bacău, Galați, Tulcea și Constanța vor avea liber în perioada 24-28 februarie. Această vacanță este, de asemenea, o oportunitate pentru elevi să se odihnească, să se pregătească pentru semestrul al doilea și să participe la activități de relaxare sau recreere.
Planurile Ministerului Educației pentru anul școlar viitor
Ministerul Educației a stabilit aceste perioade de vacanță în funcție de deciziile Inspectoratelor Școlare județene, care au în vedere particularitățile fiecărei regiuni. De asemenea, autoritățile au lansat în consultare publică Proiectul de Ordin al ministrului Educației și Cercetării privind structura anului școlar 2025-2026, care va aduce câteva schimbări importante. Potrivit proiectului, anul școlar viitor va începe pe 7 septembrie 2025.
În ceea ce privește durata cursurilor, anul școlar 2025-2026 va include 36 de săptămâni de învățământ pentru majoritatea elevilor, iar prima zi de școală va fi pe 8 septembrie. Totuși, există câteva excepții pentru anumite clase, cum ar fi pentru elevii din clasa a XII-a zi, clasa a XIII-a seral și frecvență redusă, care vor încheia anul școlar pe 5 iunie 2026, având o durată de 34 de săptămâni. De asemenea, pentru elevii din clasa a VIII-a, anul școlar va dura 35 de săptămâni și se va încheia pe 12 iunie 2026. În cazul liceelor tehnice și al învățământului profesional, durata cursurilor va fi de 37 de săptămâni, iar încheierea acestora va avea loc pe 26 iunie 2026.
Vacanțele, ocazie de odihnă pentru elevi
Vacanțele rămân un moment important pentru elevi, iar structura anului școlar continuă să fie adaptată pentru a asigura un echilibru între învățătura necesară și perioadele de odihnă. Aceasta va permite elevilor să își regăsească energia, să se concentreze mai bine pe lecții și să aibă o performanță bună în semestrul al doilea.
Pentru elevii care sunt deja în vacanță, aceasta este o perioadă în care pot învăța să își organizeze timpul mai eficient și să învețe să aprecieze importanța pauzelor și odihnei pentru un învățământ mai bun. De asemenea, este o oportunitate pentru părinți să participe activ la viața educațională a copiilor lor, încurajându-i să continue să învețe și să se pregătească pentru provocările următoare.
Pe măsură ce vacanțele se încheie și elevii revin la școală, rămâne de văzut cum va evolua restul semestrului și cum vor reuși elevii să își organizeze timpul pentru a face față examenelor și proiectelor care se apropie. Totodată, autoritățile educaționale își doresc ca structura anului școlar să ajute la un învățământ mai echilibrat, care să susțină atât performanța academică, cât și starea de bine a elevilor.