Redactia.ro

Evaluare Națională 2025, clasa a IV-a. Subiectele la Limba Română și cerințele primite de elevi

GALERIE FOTO (8) Evaluare Națională 2025.

Evaluare Națională 2025, clasa a IV-a. Marți, 20 mai 2025, a avut loc prima probă din cadrul Evaluării Naționale pentru clasa a IV-a, moment așteptat cu emoție de elevi, părinți și cadre didactice. Testarea a vizat disciplina Limba română – limbă și comunicare, iar subiectele au fost concepute pentru a măsura nivelul de dezvoltare al competențelor esențiale de înțelegere și exprimare în scris.

Elevii au avut la dispoziție 60 de minute pentru a rezolva cerințele, într-un cadru familiar, în școala în care învață, evaluarea fiind organizată sub coordonarea Ministerului Educației. Scopul testării nu este de a genera ierarhii sau presiune, ci de a oferi profesorilor un reper clar pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare.

Ce subiecte au primit elevii la proba de Limba română

Textul-suport propus în cadrul probei a fost intitulat „Buburuza fără buline”, o poveste semnată de Claudia Groza, cunoscută pentru scrierile sale destinate copiilor. Pe baza textului, elevii au avut de rezolvat mai multe cerințe, menite să le testeze capacitatea de lectură, înțelegere și exprimare scrisă.

Una dintre cerințele finale a fost de redactare a unui text format din 6–8 enunțuri, în care elevii să argumenteze patru motive pentru care este bine să ai prieteni adevărați, conform informațiilor publicate de edupedu.ro.

Subiectele au inclus:

  • întrebări de înțelegere a textului (identificarea unor detalii, idei principale);
  • cerințe de gramatică și vocabular (formarea de propoziții, recunoașterea valorilor unor cuvinte);
  • sarcini de exprimare scrisă cu accent pe coerență și claritate.

Cum vor fi evaluate lucrările și ce se întâmplă cu rezultatele

Evaluările sunt realizate în cadrul fiecărei unități de învățământ, de către cadrele didactice. Fiecare lucrare va primi un punctaj, fără a fi acordată o notă în mod obligatoriu. Rezultatele nu se fac publice și nu sunt afișate, pentru a evita presiunea asupra elevilor sau comparațiile între colegi.

Totuși, la cererea scrisă a elevului sau a părinților, punctajul poate fi transformat într-o notă și trecut în catalog, în funcție de opțiunea familiei.

Rezultatele nu influențează media generală sau admiterea la gimnaziu. Ele sunt utilizate de învățători pentru a stabili, acolo unde este cazul, planuri de sprijin și recuperare adaptate nevoilor fiecărui elev.

Obiectivele Evaluării Naționale la clasa a IV-a

Ministerul Educației subliniază că Evaluarea Națională la clasa a IV-a este concepută ca un instrument de diagnostic educațional, și nu ca o competiție. Se urmărește:

  • identificarea nivelului real de formare a competențelor de bază;
  • îmbunătățirea practicilor didactice;
  • sprijinirea progresului individual al fiecărui elev;
  • fundamentarea unor politici educaționale bazate pe date concrete.

Urmează proba la Matematică și Științe ale naturii

Evaluarea continuă miercuri, 21 mai, cu proba la Matematică și Științe ale naturii, iar pe 22 mai va avea loc testarea la Limba maternă, acolo unde este cazul.

Aceste testări fac parte dintr-un program național de evaluare standardizată a competențelor elevilor la finalul clasei a II-a, a IV-a și a VI-a, fără rol decizional în ceea ce privește parcursul educațional al elevului, dar cu un rol important în orientarea intervenției pedagogice.

Prin această abordare, sistemul educațional își propune să pună accentul pe nevoile reale ale elevilor, nu pe ierarhii sau statistici, și să încurajeze un proces de învățare adaptat fiecăruia. Evaluarea de la clasa a IV-a este un pas important în această direcție. 

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: