Redactia.ro
Home » Știri » Incident grav pe aeroportul Otopeni. Ce s-a întâmplat de fapt

Incident grav pe aeroportul Otopeni. Ce s-a întâmplat de fapt

Incident grav pe aeroportul Otopeni. Ce s-a întâmplat de fapt

Incident grav pe aeroportul Otopeni. Ce s-a întâmplat de fapt.

Inspectori de la Autoritatea Aeronautică anchetează incidentul de pe Aeroportul Internațional Otopeni.

Incident grav pe aeroportul Otopeni. Ce s-a întâmplat de fapt

Potrivit Libertatea, concluziile preliminare ale anchetei se îndreaptă către eoare a piloților TAROM.

Piloții nu ar fi respectat procedurile de aterizare.

Confrom sursei, comandantul ar fi tras frâna de urgență, iar aceasta acționează, de regulă, după ce aeronava este parcată.

Surse avitaice au declarat că sistemul de frânare al aeronavei era funcțional la momentul producerii evenimentului.

Compania Tarom transmite că ipoteza cauciucurilor uzate a fost eliminată, deoarece inspecția vizuală a fost făcută de către cei doi piloți, iar aceștia nu au observat semnalizări necorespunzătoare.

Avionul ATR-42, a rămas marți în mijlocul pistei de pe Otopeni cu cauciucurile distruse. Aeronava a intrat în flota Tarom în martie 1999.

Specialiștii au precizat că resursa de zbor pnetru acest tip de aparat deocamdată nu a fost epuizat.

Astfel de aeronave sunt considerate cele mai trainice modele produse de industria aviatică.

Incidentul de pe Aeroportul Otopeni „eroare de pilotaj”

Evenimentul de marți seara este cercetat și la ora actuală de o echipă din cadrul Autorității de Investugații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile.

Concluziile preliminare ale specialiștilor duc către o eroare de pilotaj.

Surse aviatice susțin că o explozie simultană la cele patru pneuri din șase ale unui aeromave de tip ATR este imposibilă în condiții normale de exploatare.

Specialiștii susțin că în cazul în care pista nu a fost curățată, era posibil să se producă un astfel de incident.

Mecanismul tehnic funcționează întocmai ca la un autoturism. Eronavele dispun de un sistem ABS care împiedică pierderea controlului atunci când roțile avionului se blochează.

Acesta se numește în aviație anti-skyd, și funcționează doar dacă sesizează tendința de blocare a roții abia după ce pilotul calcă folosește pedala de frână.

Moment în care frâna este setată să acționeze progresiv asupra roților.

”În cazul de față, toate roţile s-au blocat şi există doar două variante: frânele ar fi cedat sau a fost acţionată frâna de urgenţă, care se foloseşte şi la parcarea aeronavei.”

Aeronava ATR-42 ar putea rămâne pentru un timp în hangarul TAROM.

În 2017, un raport guvernamental detaliat un eveniment care ar fi putu să ducă la o adevărată tragedie aviatică.

Comandantul cursei Bcuurești -Roma a întors avionul în hangar după ce a văzut că unul dintre cauciucuri prezenta urme mari de uzură.

Citește și:Incident grav pe aeroportul Otopeni. Anvelopa unui avion TAROM a explodat la aterizare

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: