Redactia.ro

Femeia lovită de cablul STB a murit. Cum se apără şoferul cu camionul? Bărbatul dă vina pe angajații STB

UPDATE: Femeia lovită de cablul STB a murit

Şoferul camionului implicat în cumplitul accident de la Dristor a oferit o nouă versiune asupra evenimentelor. Tânărul de 19 ani susţine că nu el ar fi agăţat cablul care a lovit femeia, ci că firul ar fi fost lăsat nefixat de angajaţii Societăţii de Transport Bucureşti (STB) care efectuau lucrări în zonă.

Șoferul de 19 ani dă vina pe angajații STB

Potrivit declaraţiilor sale, în momentul în care a trecut cu autovehiculul de marfă prin dreptul şantierului, muncitorii ar fi coborât cablul de susţinere a reţelei electrice a tramvaiului, iar acesta s-ar fi desprins accidental, lovind victima.

Reprezentanţii STB resping categoric această versiune. Ei susţin că şoferul ar fi ignorat semnele şi indicaţiile muncitorilor care dirijau circulaţia în zona lucrărilor şi ar fi forţat trecerea printre aceştia, obligându-i să se retragă în grabă. În urma acestei manevre periculoase, camionul ar fi agăţat cablul electric, care ulterior a lovit femeia aflată pe trotuar.

Victima a ajuns la spital în stare gravă

Victima, o femeie de aproximativ 50 de ani, se află în continuare internată la Terapie Intensivă, în stare critică. Medicii depun eforturi pentru a-i stabiliza starea, însă prognosticul rămâne rezervat.

Șoferul s-a întors la locul accidentului împreună cu poliţiştii pentru reconstituirea incidentului. În timpul cercetărilor, el a reiterat că nu a avut nicio vină, susţinând că lucrătorii STB ar fi manipulat cablurile exact în momentul în care camionul său a trecut prin zonă. Această declaraţie deschide o nouă direcţie de investigaţie pentru autorităţi, care urmează să stabilească, prin probe şi mărturii, cine poartă răspunderea pentru tragedia petrecută.

„Ei (n.r. angajaţii STB) lucrau la linia de tramvai şi când am trecut eu au slăbit cablul de înaltă tensiune, cred că aşa se numeşte, şi mi-a căzut după cum se vede la jumătatea maşinii. Tu ai văzut că acel cablu este lăsat, dar…Nu era lăsat cablul! Cablul a căzut între timp, că ei lucrau acolo”, a spus Daniel, şoferul implicat, pentru observatornews.ro. 

Societatea de Transport Bucureşti (STB) respinge acuzaţiile

Societatea de Transport Bucureşti (STB) respinge acuzaţiile aduse de şoferul implicat în accidentul de la Dristor şi oferă o versiune complet diferită asupra celor întâmplate. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, în momentul incidentului, echipa de muncitori se afla în intersecţie, unde desfăşura lucrări de întreţinere la reţeaua de alimentare electrică a tramvaielor, folosind un utilaj special pentru intervenţii la înălţime.

STB susţine că, pe durata lucrărilor, accesul vehiculelor în zonă fusese temporar restricţionat, iar circulaţia trebuia oprită pentru siguranţa personalului. În ciuda acestor măsuri, şoferul autoutilitarei ar fi ignorat semnele şi avertismentele muncitorilor, forţând trecerea pe segmentul de drum blocat.

Conform relatării oficiale, tânărul de 19 ani ar fi agăţat un prim cablu cu partea din spate a camionului, fără să observe incidentul. Firul s-ar fi prins sub roţile vehiculului şi ar fi fost târât pe o distanţă considerabilă, până în locul unde s-ar fi produs şi impactul cu al doilea cablu al reţelei electrice. Această succesiune de evenimente ar fi provocat desprinderea bruscă a unuia dintre fire, care a lovit violent femeia aflată pe trotuar.

Reprezentanţii STB afirmă că muncitorii au acţionat corect şi conform procedurilor, iar vina pentru tragedie ar aparţine exclusiv şoferului, care nu ar fi respectat indicaţiile echipei aflate la faţa locului. Ancheta poliţiei continuă pentru a stabili cu exactitate circumstanţele şi responsabilităţile în acest caz.

„Când platforma de lucru era în ridicare, conducătorii unui autoturism și a unei camionete au pătruns forțat în zona de avarie și au trecut printre membrii echipei STB, care s-au ferit pentru a evita să fie acroșați. Camioneta a trecut cu viteză foarte aproape de autoturn și a agățat cu colțul din dreapta cablul de oțel inox susținut de un membru al echipei de intervenție”, spune STB.

„Nu era nimeni să dirijeze niciun trafic. Nu a fost nimeni. Nu este nicio limită de greutate, de înălţime. Am făcut stânga cum face un om normal, pe unde vrea să meargă şi atâta tot. Am fost la drugtest, am fost de am făcut la sânge (n.r. analize), alcool, tot, am ieşit ok şi sunt nevinovat! Urâte, îţi dai seama. Să vezi aşa ceva… nu voiam să se întâmple aşa ceva niciodată!”, a mai adaugat Daniel, şoferul implicat în accident.

Potrivit imaginilor surprinse de camerele de supraveghere din zonă, varianta prezentată de reprezentanţii Societăţii de Transport Bucureşti nu pare să fie susţinută de probe video. Scenele descrise de aceştia — momentul în care muncitorii ar fi oprit traficul şi ar fi interzis accesul vehiculelor în zona lucrărilor — nu apar în înregistrările analizate până acum de anchetatori.

Ce arată camerele de vedere

În imaginile disponibile, nu se observă nici prezenţa clară a unor muncitori care să dirijeze circulaţia sau să semnalizeze restricţiile impuse, aspect ce ridică semne de întrebare cu privire la modul în care au fost organizate lucrările.

La rândul său, şoferul autoutilitarei susţine că, în momentul producerii accidentului, traficul nu era dirijat de nimeni. El afirmă că nu a văzut nici indicatoare, nici persoane care să-i interzică trecerea sau să-l avertizeze asupra lucrărilor aflate în desfăşurare. Potrivit declaraţiilor sale, carosabilul părea liber, iar el a continuat deplasarea fără să ştie că în zonă se desfăşurau intervenţii la reţeaua electrică a tramvaielor.

Această discrepanţă între imaginile video şi declaraţiile oficiale ale STB complică ancheta, autorităţile fiind nevoite să stabilească cine spune adevărul şi dacă lucrările au fost semnalizate corespunzător conform normelor de siguranţă rutieră.

„Membrii echipei de intervenție purtau echipament de protecție, veste reflectorizante vizibile în trafic, iar autoturnul avea sistemul de semnalizare funcțional — girofar în partea din spate, leduri ale platformei de lucru în funcțiune și vizibile, inclusiv sistemul de avarie cu becurile semnalizatoare funcționale”, susține STB.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: