Redactia.ro
Home » Știri » Limuzina lui Nicolae Ceaușescu a fost scoasă la licitație! Ce preț are mașina FOTO

Limuzina lui Nicolae Ceaușescu a fost scoasă la licitație! Ce preț are mașina FOTO

Limuzina lui Nicolae Ceaușescu a fost scoasă la licitație! Ce preț are mașina FOTO

Limuzina lui Nicolae Ceaușescu, primită în dar de la ultimul șah al Iranului în 1974, este scoasă la licitație! Iată care este prețul de pornire pentru mașina de colecție!

Limuzina lui Nicolae Ceaușescu a fost scoasă la licitație! Ce preț are mașina

Limuzina Paykan Hillman-Hunter, primită în dar de Nicolae Ceaușescu cu prilejul alegerii sale, în 1974, în funcția de președinte al Republicii Socialiste România de la ultimul șah al Iranului, Mohammad Reza Pahlavi, este scoasă la licitația organizată de Artmark pe 27 mai.

Mașina, luxoasă pentru acea vreme, a fost fabricată în Iran la începutul anilor ’70, sub licență Hillman, după model Chrysler, lansând proaspăta industrie automobilistică iraniană și devenind, cu vremea, simbol național al industriei iraniene. Piesa de colecție beneficiază de certificat de proveniență din partea R.A.A.P.P.S., este funcțională și are un preț de pornire în licitație de doar 4.000 de euro.

Tot pe 27 mai este scos la licitație și fostul avion prezidențial al lui Nicolae Ceaușescu, Rombac Super One- Eleven, o bijuterie a industriei aeronautice românești, fabricate în 1982. Avionul folosit de Ceaușescu între 1986 și 1989 are un preț de pornire de 25.000 de euro.

Aeronava folosită de Nicolae Ceaușescu a fost scoasă la licitație

Avionul „Super One-Eleven”, folosit de Ceauşescu a fost construit în 1982. Tot în acest an, mai exact în toamnă, a fost inaugurat primul zbor oficial pe aeroportul Băneasa, în fața întregii conduceri a statului român. Aceasta a fost folosit pentru zborurile oficiale timp de 4 ani și a fost exploatat ani buni, chiar şi în zone de zbor dificile. Odată cu acesta, România devenea primul stat comunist din lume, exceptând URSS, care producea un avion de pasageri cu reacție, motoarele fiind fabricate în țara noastră la uzinele Aerofina și Turbomecanica, sub licență Rolls Royce.

De-a lungul istoriei aviației mondiale, există foarte puține tipuri de aeronavă care să aibă cifra zero în dreptul accidentelor mortale, însă aparatele construite la comanda lui Nicolae Ceaușescu se numără printre acestea. Niciunul dintre aparatele lui Ceaușescu nu s-a prăbuşit şi niciun pasager nu a murit la bord.

Alături de modelul „Super One-Eleven” ce a aparținut lui Nicolae Ceaușescu este scos la licitație și avionul prezidențial „Negrești”, folosit pentru zborurile prezidențiale din timpul primului mandat al președintelui Ion Iliescu. Acest avion este ultimul Rombac 1-11 construit în România, efectuând primul zbor în 1989.

Având în vedere raritatea extremă a acestor modele și însemnătatea modelului pentru istoria tehnică a României, cele doua avioane au fost clasate în patrimoniul cultural național mobil, categoria tezaur.
Ambele avioane vor fi scoase la licitație pe data de 27 mai, prețul de început fiind de 25.000 euro. Acestea pot fi văzute fizic pe platforma Aeroportului Internațional Henri Coandă, în incinta Bazei 90 Transport Aerian Otopeni „Comandor aviator Gheorghe Bănciulescu”.

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: