Redactia.ro
Home » Știri » Louis Vuitton a intrat într-o controversă majoră cu comunitățile românești. Brandul de lux, acuzat de „furt” al modelului iei din Mărginimea Sibiului

Louis Vuitton a intrat într-o controversă majoră cu comunitățile românești. Brandul de lux, acuzat de „furt” al modelului iei din Mărginimea Sibiului

Louis Vuitton a intrat într-o controversă majoră cu comunitățile românești. Sursă foto: observatornews.ro

Brandul de lux Louis Vuitton a intrat într-o controversă majoră cu comunitățile românești după ce a folosit modelul tradițional al cămășii din Mărginimea Sibiului în noua sa colecție pentru anul 2024. Această utilizare a fost făcută fără menționarea originii și fără acordul păstrătorilor de zestre culturală, ceea ce a stârnit reacții vehemente în mediul online.

Scandal între Louis Vuitton şi români

Pagina de Facebook „La Blouse Roumaine” a fost locul unde s-a declanșat campania „Give Credit”, prin care se cere brandului să scoată piesele din colecție până la obținerea acordului comunităților și recunoașterea originii.

Campania „Give Credit” a fost inițiată pentru a aduce în atenția publicului și a brandurilor internaționale importanța recunoașterii și respectării patrimoniului cultural al comunităților locale. În acest context, „La Blouse Roumaine” a făcut apel la comunitățile din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Țara Făgărașului, Argeș, Sudul și Centrul Transilvaniei și la toți cei care iubesc și apreciază portul tradițional românesc să sprijine această campanie.

„Dragi comunități din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Țara Făgărașului, Argeș, Sudul și Centrul Transilvaniei și orice persoană, colecționar, artizan și simplu iubitor, iubitoare a cămășii și portului specific Marginimii Sibiului, păstrat inclusiv în zonele unde au migrat oamenii din această regiune, va rugăm să ne sprijiniți în noua campanie “Give Credit” (A da recunoaștere) ce are în centrul său utilizarea de către brandul Louis Vuitton a cămășii de Mărginime in noua colecție 2024, fără menționarea originii și acordul păstrătorilor de zestre culturală” se arată în mesajul publicat pe pagina „La Blouse Roumaine”.

Publicul a fost îndemnat să participe activ la această campanie adăugarea de fotografii cu cămașa de Mărginime la postarea originală, indicând zona de proveniență și, dacă este posibil, oferind o scurtă descriere a acesteia. De asemenea, se cere ca brandului Louis Vuitton să i se solicite să scoată piesele din colecție până la obținerea acordului din partea comunităților, cu creditarea originii. Cei care fac parte din asociații, fundații, grupuri de inițiativă sau companii sunt încurajați să trimită mesaje oficiale de susținere.

Descrierea cămășii pe site-ul Louis Vuitton

Potrivit site-ului Louis Vuitton, preţul unei astfel de cămăşi este de peste 5.000 de dolari. Bluza, creaţie a lui Nicolas Ghesquière, „această bluză vaporoasă îmbracă o siluetă romantică cu detalii grafice pentru un look proaspăt, boem. Este confecţionată din in, într-o croială amplă, iar mânecile balon şi decolteul sunt accentuate cu inserţii de dantelă contrastantă. Talia şi manşetele sunt elastice pentru a sublinia volumul, în timp ce legăturile largi din piele adaugă dimensiune în partea din faţă”, este descrierea bluzei pe site-ul Louis Vuitton.

Utilizarea modelelor tradiționale fără recunoaștere și acordul comunităților de origine ridică nu doar probleme etice, ci și legale. Comunitățile locale și organizațiile culturale solicită din ce în ce mai des protecția drepturilor de proprietate intelectuală pentru modelele și elementele de patrimoniu cultural pe care le dețin. Astfel de practici nu doar că erodează identitatea culturală, dar și subminează eforturile de conservare și promovare a patrimoniului cultural.

Viitorul patrimoniului cultural în moda globală

Scandalul dintre Louis Vuitton și comunitățile din Mărginimea Sibiului aduce în prim-plan o discuție mai amplă despre viitorul patrimoniului cultural în contextul globalizării și al industriei modei. Este esențial ca brandurile de lux să adopte practici responsabile și etice, care să respecte și să promoveze diversitatea culturală. Colaborarea autentică cu comunitățile de origine poate duce la rezultate benefice pentru ambele părți, asigurând astfel conservarea și promovarea patrimoniului cultural autentic.

Campania „Give Credit” subliniază importanța recunoașterii și respectării originii culturale și îndeamnă la o colaborare mai strânsă și mai respectuoasă între brandurile de modă și comunitățile de origine. Numai prin astfel de eforturi concertate se poate asigura conservarea și promovarea patrimoniului cultural în contextul global al modei.

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini