Fostul prezentator TV Mădălin Ionescu revine în centrul atenției cu un mesaj viral, tranșant și extrem de critic la adresa felului în care o parte dintre femeile active pe rețelele sociale aleg să se prezinte publicului. De data aceasta, ținta mesajului său este fenomenul OnlyFans și, mai larg, normalizarea sexualizării excesive ca mijloc de afirmare personală în spațiul digital. Într-un discurs publicat pe conturile sale din social media, Ionescu denunță „confuzia între goliciune și libertate” și avertizează asupra unei „autodemolări” a feminității.
Mădălin Ionescu, atac dur la femeile de pe platformele pentru adulți. „Se oferă în avans. Un atentat la feminitate. Centura s-a mutat în online„
Mesajul său a generat rapid sute de reacții, comentarii și distribuiri, fiind apreciat de mulți pentru sinceritatea și stilul său direct, dar și criticat de alții pentru severitatea tonului. Fără a generaliza sau a face referire la întreaga categorie de femei, jurnalistul semnalează o tendință pe care o consideră periculoasă: o feminitate deturnată, transformată în spectacol sexual, oferită ușor și monetizată în numele unei libertăți prost înțelese.
„Nu mai stau pe centură. N-au mai văzut asfaltul ăla rece și colțuros de ani buni. Azi, centura s-a mutat în online. Are cont, bio și filtre.” Astfel, fostul prezentator evidențiază o mutare simbolică a prostituției – din stradă, în online – unde comportamentele de tip explicit sexual sunt ambalate în estetică digitală, decor pastelat și sloganuri motivaționale.
Ionescu descrie rețelele sociale ca pe niște „vitrine de bordel”, unde femeile nu mai așteaptă priviri, ci inițiază conversații cu încărcătură sexuală explicită. „Un fel de pornografie la minut, trimisă din dormitoare decorate în roz pudrat”, scrie el, sugerând că mesajele directe obscene și atitudinile sexuale agresive au devenit noul standard de comunicare. În opinia sa, nu este vorba despre emancipare, ci despre vulgaritate normalizată și afișată ca progres.
În mesajul său, Mădălin Ionescu vorbește despre un nou tip de femeie, una care pare să fi depășit, prin atitudinea sa, chiar și vulgaritatea tradițional asociată unor bărbați mitocani. „Femeia de acest tip pare să i-o fi luat-o înainte deseori chiar şi bărbatului necioplit sau mitocan. Cu o viteză care trântește la pământ orice idee despre sacralitatea trupului”, afirmă jurnalistul.
Această femeie, în viziunea lui, nu mai păstrează misterul, nu mai proiectează feminitatea ca energie subtilă, ci se manifestă brutal, tranșant, direct sexual. Într-o altă metaforă tăioasă, Ionescu o numește „instalator de libido”, care „desfundă țevi și împarte nota de plată”, referindu-se la monetizarea sexualității prin platforme precum OnlyFans. Totul, spune el, cu zâmbetul de silicon, în decoruri false și cu pretenții de autenticitate.
O parte importantă a mesajului este dedicată schimbării radicale a percepției asupra sexualității. Dacă în trecut era tratată ca o experiență cu valențe sacre, intime, astăzi – avertizează Ionescu – s-a transformat într-o formă de comerț, în care totul se vinde rapid, fără emoție și fără profunzime.
„Sexul, cândva templu, a devenit mall. Cumpărăm și plecăm. Și, uneori, nici măcar nu mai vrem bonul fiscal”, scrie el, într-o frază care a fost preluată în mediul online de sute de utilizatori. Prin această comparație, Ionescu sugerează că intimitatea a fost golită de conținut emoțional, devenind o experiență de consum, rapidă și superficială.
Mădălin Ionescu, virulent cu femeile
Pentru jurnalist, această transformare nu este vina exclusivă a bărbaților, ci și a femeilor care aleg conștient să se autoexpună în acest mod. El subliniază că e vorba despre un „măcel”, o „autodemolare”, în care agresorul este chiar femeia, care acționează în numele unei libertăți greșit înțelese.
Un alt pasaj viral al mesajului său face referire directă la această confuzie periculoasă: „Confundă goliciunea cu libertatea și vulgaritatea cu afirmarea de sine”. Ionescu vorbește despre un segment de femei care se prezintă într-o manieră sexualizată extrem, dar care pretind validare emoțională, iubire și apreciere.
„Vor bărbatul nu ca pe un tovarăș de drum, ci ca pe un vibrator universal. O unealtă cu 6 trepte de viteză și puține pretenții. Să fie viril, generos, tăcut și să nu pună întrebări”, scrie el, exprimând frustrarea față de cerințele contradictorii pe care aceste femei le impun, în timp ce oferă totul la vedere.
În locul unei conexiuni autentice, spune Ionescu, asistăm la o tranzacție rece, în care sufletul este exclus din ecuație. „Templul” iubirii a fost înlocuit de o gară de tranzit, unde ego-urile se ciocnesc, dar nu construiesc nimic durabil.
Impactul asupra bărbaților: dezorientare și neîncredere
Deși tonul general al mesajului este critic față de comportamentul femeilor vizate, Mădălin Ionescu nu omite nici impactul pe care acest fenomen îl are asupra bărbaților. El vorbește despre o confuzie generalizată, o pierdere a reperelor, o teamă de implicare reală. „Nu e de mirare că bărbatul adevărat nu mai știe unde să caute. Că se teme să mai creadă. Că, înainte de iubire, își cere scuze”, afirmă el.
Este un apel indirect la reevaluarea modului în care am ajuns să ne raportăm unii la alții în era digitală, în care performanța și imaginea au înlocuit dialogul autentic și profunzimea conexiunii.
„E un măcel. O autodemolare. Un atentat la feminitate în care nu bărbatul joacă rolul agresorului, ci chiar femeia — în numele eliberării, în numele puterii de „a alege”. Dar ce aleg, de fapt? Să devină replici? V…n cu slogan? Un Tinder cu fundul gol și sufletul rece? Se vând ușor. Se oferă în avans. Și apoi se miră că nu sunt iubite. Dar ce-ai vrea să iubești într-o femeie care îți cere, încă din mesajul doi, să o înjuri în pat și să-i trimiți poze cu ce-ai mai „antrenat” în baie?”, a scris Mădălin Ionescu
S(e)xul, cândva templu, a devenit mall. Cumpărăm și plecăm. Și, uneori, nici măcar nu mai vrem bonul fiscal
Ionescu nu ignoră nici partea masculină a problemei – recunoaște că și bărbații au rătăcirile lor, că și ei contribuie la această superficializare generalizată. Dar insistă asupra faptului că femeile care se expun astfel aleg să se dezumanizeze voluntar, iar rezultatul este o feminitate lipsită de conținut.
„Sunt o nișă, dar urlă cel mai tare”
Un aspect important pe care Mădălin Ionescu îl precizează este că nu generalizează. Nu toate femeile se regăsesc în această descriere. Dar cele care o fac, „urlă cel mai tare”, domină spațiul online, acaparează atenția și devin model pentru adolescente și tinere în formare.
„Vorbesc despre o nișă. Dar cele care sunt… urlă cel mai tare. Și din cauza tumultului nu e de mirare că bărbatul adevărat nu mai știe unde să caute”, scrie el, accentuând că, deși e vorba de un segment restrâns, influența sa este disproporționat de mare.
Această „galerie” vocală și vizuală creează un mediu virtual în care imaginea idealizată este deformată, iar relațiile interumane sunt înlocuite de tranzacții vizuale, mesaje scurte și sexualitate dezinhibată, dar golită de sens.
Un apel la reconectare cu feminitatea autentică
Finalul mesajului este un apel, mascat în ironie, la recuperarea autenticității și sacralității în relațiile dintre femei și bărbați. Jurnalistul își exprimă dezamăgirea față de direcția în care se îndreaptă comunicarea, intimitatea și iubirea. „Dacă mai apare o dată un mesaj cu ‘f…e-mă ca în Champions League’, jur că zeii iubirii își vor scoate firele din păr și se vor retrage în munți. Cu tot cu Afrodita”, scrie el, subliniind cât de absurd a devenit limbajul în noile interacțiuni amoroase.
Postarea lui Mădălin Ionescu nu este doar o reacție individuală, ci și o radiografie amară a unei societăți în schimbare, în care reperele se estompează, iar expunerea devine normă. Este o invitație, poate dură, dar sinceră, de a reflecta la valorile care ne ghidează și la modul în care ne prezentăm și ne oferim celorlalți.
Prin acest mesaj, fostul prezentator redeschide o discuție necesară, despre limite, despre decență și despre responsabilitatea pe care o avem în fața noilor generații, într-o eră în care orice poate fi monetizat — chiar și vulnerabilitatea, chiar și trupul, chiar și singurătatea.