În era digitală, infractorii cibernetici devin tot mai ingenioși, dezvoltând metode sofisticate de a înșela utilizatorii neavizați. Recent, o nouă tentativă de fraudă circulă sub pretextul unor mesaje ce par a fi trimise de Poșta Română, vizând extragerea datelor personale și financiare ale destinatarilor.
În contextul creșterii numărului de fraude online, este esențial ca utilizatorii să fie informați și vigilenți. Educația și conștientizarea reprezintă cele mai bune arme împotriva infractorilor cibernetici. Fiți precauți și protejați-vă datele personale!
Cum funcționează metoda de fraudă
Atacatorii trimit mesaje către utilizatori, pretinzând că sunt de la Poșta Română și solicitând plata unei taxe minore pentru livrarea unui colet. Mesajul conține un link care, odată accesat, redirecționează utilizatorul către o pagină web ce imită site-ul oficial al Poștei Române. Aici, utilizatorul este îndemnat să introducă datele cardului bancar pentru a efectua plata.
Introducând datele personale și financiare pe aceste site-uri false, utilizatorii își expun informațiile confidențiale către infractori. Aceste date pot fi folosite ulterior pentru tranzacții frauduloase, golirea conturilor bancare sau chiar vânzarea lor pe piețele negre ale internetului.
Semne care indică un mesaj fraudulos:
- Solicitarea de plăți pentru colet: Poșta Română nu solicită plăți prin intermediul mesajelor text sau al e-mailurilor pentru livrarea coletelor.
- Link-uri dubioase: Dacă link-ul nu aparține domeniului oficial al Poștei Române (ex: posta-romana.ro), este un indiciu clar de fraudă.
- Erori gramaticale sau de ortografie: Mesajele oficiale sunt redactate corect din punct de vedere gramatical și ortografic. Orice abatere poate indica o tentativă de fraudă.
- Cererea de informații confidențiale: Instituțiile oficiale nu solicită niciodată date sensibile prin intermediul mesajelor sau e-mailurilor.
Ce au declarat reprezentanții Poștei Române
În exclusivitate pentru Redactia.ro, reprezentanții Poștei Române au făcut o serie de declarații cu privire la evenimentele neplăcute la care sunt supuși românii. Cu alte cuvinte, Poșta Română se dezice de orice încercare frauduloasă, explicând că astfel de inițiative nu sunt venite din partea angajaților, ci din partea unor persoane rău voitoare.
„În ceea ce privește tentativele de fraudă cibernetică în numele Poștei Române, Compania a informat și atras atenția opiniei publice ori de câte ori a fost sesizată că există o asemenea tentativă, oferind, totodată, o serie de recomandări de protecție împotriva acestora.
De asemenea, precizăm faptul că hackerii nu au preluat site-ul Poștei Române. Acesta poate fi copiat pentru ca, folosind un nume asemănător, să păcălească utilizatorii care nu sunt vigilenți.
Reprezentanții companiei au luat toate măsurile necesare și au raportat toate atacurile semnalate de clienți către entitățile responsabile. Suntem permanent preocupaţi de securitatea dispozitivelor clienţilor noştri şi îi îndemnăm ca, dacă primesc astfel de mesaje, să nu le deschidă. Recomandăm să le marcheze ca spam și să nu acceseze link-urile primite.
Poşta Română se delimitează total de aceste practici frauduloase în care numele instituţiei este folosit în mod abuziv, şi le aminteşte clienţilor săi că singurele informaţii reale cu privire la activitatea companiei se regăsesc doar pe site-ul oficial www.posta-romana.ro și pe pagina oficială de Facebook, www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana.”, a fost declarația oferită de reprezentanții Poștei Române.




















