Redactia.ro
Home » Stil de viață » Mihaela Bilic spulberă mitul despre excesul de kilograme la copii: „Până acum dădeam vina pe zahăr pentru obezitate”

Mihaela Bilic spulberă mitul despre excesul de kilograme la copii: „Până acum dădeam vina pe zahăr pentru obezitate”

Mihaela Bilic spulberă unul dintre cele mai vechi mituri legate de excesul de kilograme la copii. Se pare că nu zahărul este principalul vinovat pentru obezitate, așa cum s-a crezut până acum.

Medicul nutriționist Mihaela Bilic le-a mărturisit fanilor de pe Instagram care este de fapt adevăratul “inamic” al unui stil de viață sănătos pentru copiii noștri, potrivit ultimelor studii de specialitate.

Mihaela Bilic spulberă mitul: „Până acum dădeam vina pe zahăr”

Dacă până acum se spunea că zahărul era vinovat pentru kilogramele în plus, iată că cele mai recente cercetări scot la iveală altceva!

”Prea multe proteine la vârsta de 4 ani= kilograme în plus la 7 ani. Dacă până acum dădeam vina pe zahăr și grăsimi pentru excesul de greutate, studiile recente arată că prea multă carne duce la obezitate.

International Journal of Obesity a publicat un studiu portughez făcut pe 2000 de copii în cadrul proiectului Generația XXI. Cercetătorii au constatat ca un consum excesiv de proteine (de 2-3 ori doza zilnică) la vârsta de 4 ani se traduce printr-un IMC crescut câțiva ani mai târziu.

Nevoile organismului sunt de 1 g proteine /kilogram corp/zi, însă în țările dezvoltate se consumă mult mai mult. Mâncăm chiar și de 3 ori pe zi carne, când ar trebui să mâncăm de 3 ori pe săptămână. Și nu doar carnea e vinovată, ci și consumul în exces de mezeluri și semipreparate, ouă brânzeturi sau chiar proteine de origine vegetală.

De frica îngrășatului mulți copii primesc meniuri bogate în proteine și sărace în carbohidrați, când de fapt făinoasele dau energie pentru mișcare iar excesul de proteine predispune la obezitate. Singura soluție pentru controlul siluetei este diminuarea consumului global de mâncare, adică mai puține proteine, mai puțin zahăr, mai puține grăsimi…

Chiar dacă pare ciudat, e mai sănătos să fii flămînd decât îndopat cu carne/proteine!”, a transmis medicul nutritionist Mihaela Bilic pe Instagram.

Mihaela Bilic, despre legătura dintre emoții și foame

Mihaela Bilic a explicat și care este legătura emoţii și foame, cum ne influențează apetitul toate trăirile de care avem parte. Medicul nutriţionist a dezvăluit ce trebuie făcut pentru un regim alimentar sănătos și de durată!

„Un stil de viaţă sănătos înseamnă nu doar alimentaţie, înseamnă că îţi foloseşti corpul, de la emoţii până la mişcare, aşa cum a fost el construit – suntem animale sociale şi avem nevoie de cei din jur ca să ne echilibrăm şi să ne desăvârşim, deci nu trebuie să trăim izolaţi.

Apoi, trebuie să ne mişcăm şi să ne folosim muşchii, să punem inima să pompeze, pentru că mişcarea nu neapărat slăbeşte, ci ne asigură acest echilibru psihic, şi, nu în ultimul rând, să avem grijă să ne cunoaştem emoţiile şi să avem curajul să le lăsăm să se manifeste şi să trăim prin intermediul lor, pentru că altfel emoţiile inhibate şi nevalidate se revarsă în mâncare.

Mâncarea este doar unul dintre elementele unui stil de viaţă sănătos, iar când vine vorba despre alimentaţie echilibrată şi sănătoasă, aici lucrurile sunt şi mai simple – pare simplu, dar e complicat – trebuie să mâncăm puţin din toate. Ideal este să avem în fiecare zi măcar 15 alimente diferite pe care să le consumăm, dar cantitatea să fie moderată spre mică. Deci paradoxul este că să mâncăm cât mai puţin cantitativ şi mai diversificat este mai sănătos”, a spus Mihaela Bilic.

Dr. Bilic susține că trebuie să realizăm când mănâncăm pe fond de stres.

„Mai există şi acel mâncat pe fondul stresului. Oamenii trebuie să înveţe să facă diferenţa: foamea este una, iar tot ce înseamnă trăiri şi emoţii sunt lucruri separate. Mâncarea are acest rol incredibil de a ne calma şi a ne înlătura emoţiile negative, însă vine la pachet cu calorii şi kilograme în plus.

Cu cât suntem mai în contact cu viaţa noastră interioară, emoţională, şi mai dispuşi să avem grijă de ea, cu atât mâncatul pe bază de stres şi confundatul foamei cu alte stări sufleteşti vor avea loc mai rar.”, este sfatul medicului nutriționist

 

Etichete: