Răzvan Ioan Dincă, șeful Societății Române de Radiodifuziune, susține că o schimbare importantă ar trebui să aibă loc în sistemul educațional din România: introducerea obligatorie a studierii unui instrument muzical în toate școlile. Dincă consideră că această materie ar avea un impact semnificativ asupra dezvoltării elevilor, îmbunătățindu-le nu doar abilitățile muzicale, ci și capacitatea de a asculta și aprecia muzica, aspect esențial pentru evoluția unei societăți.
O nouă materie pentru toți elevii din România
Dincă propune ca studierea unui instrument muzical să devină obligatorie, considerând că aceasta ar trebui să înceapă chiar de la clasele primare. În opinia sa, muzica are un rol fundamental în educația și dezvoltarea emoțională a copiilor, iar studiul unui instrument îi poate ajuta să își formeze abilități valoroase. El sugerează că această inițiativă ar trebui să fie integrată alături de alte materii deja prezente în școală, precum religia, educația fizică, desenul și educația civică.
„Dacă s-ar putea, aș pune în Constituția României obligativitatea ca fiecare cetățean să studieze un instrument muzical încă din faza de fragedă școală, deoarece dacă îi dai unui copil – chiar aflat în afara Bucureștiului, undeva departe, la munte – fluierul specific românesc, el emite 7 note.
El poate să învețe și mai ales cu instrumentele digitale, la ora actuală, să se familiarizeze cu cititul notelor și cu ascultatul muzicii. Hai să învățăm toți să ascultăm muzică și cred că va arăta altfel societatea.”, a spus Răzvan Ioan Dincă, potrivit DCNews.
Dincă subliniază că învățarea unui instrument muzical poate avea efecte benefice asupra dezvoltării intelectuale și emoționale a copiilor. Prin studierea muzicii, aceștia își pot îmbunătăți capacitatea de concentrare, disciplina și creativitatea. În plus, învățarea cititului notelor muzicale și a structurii muzicii poate contribui la o înțelegere mai profundă a culturii și la dezvoltarea unei sensibilități artistice.
De asemenea, Dincă sugerează că învățarea muzicii nu se limitează doar la abilități tehnice, ci ajută și la dezvoltarea abilității de a asculta și aprecia sunetele și ritmurile din jurul nostru. El crede că, prin promovarea muzicii în școli, întreaga societate ar putea beneficia de o schimbare pozitivă în modul în care oamenii interacționează cu cultura și arta.
Răzvan Ioan Dincă este convins că educația muzicală poate avea un impact profund asupra societății
„Hai să învățăm toți să ascultăm muzică și cred că va arăta altfel societatea,” afirmă el, indicând că o societate în care muzica este o parte integrantă a educației ar putea fi mai armonioasă și mai deschisă la creativitate.
În concluzie, Dincă susține cu tărie necesitatea introducerii obligatorii a studierii unui instrument muzical în școlile din România. El consideră că această măsură ar contribui la dezvoltarea emoțională și culturală a elevilor, având un efect pozitiv asupra întregii societăți. Astfel, studiul muzicii nu ar trebui să fie o activitate opțională, ci o parte esențială a educației fiecărui copil.