Reclama Jumbo a intrat în vizorul celor de la CNA, după ce instituția a primit peste 12 reclamații, în care telespectatorii sunt revoltați la maniera prin care lanțul de magazine jumbo se promovează pe piața din România, mai ales că reprezintă foarte multe branduri pentru copii.
Reclama Jumbo dă coșmaruri copiilor?
Reclama Jumbo a supărat mulți dintre telespectatorii părinți. S-au înregistrat peste 12 reclamații către Consiliului Național al Audiovizualului pentru a opri difuzarea acesteia. Au exsistat printre nemulțumiți persoane care au numit acest spot publicitar o adevărată ,,tortură psihică”, în timp ce alții au atras atenția că „producția în sine ar putea dăună copiilor, ce suferă de anumite tulburări neurologice”, potrivit „Click!”
„Vă rog din suflet opriţi reclama cu Jumbo. Deranjează foarte tare neurologic, ţineţi cont ca sunt copii cu dereglări mintale care aud aceasta reclama, si sunt deranjaţi foarte mult!”, conform Adevarul.ro, relatează sursa citată.
„Spotul publicitar Jumbo este o tortură psihică. Efectul este cel dorit, adică de a atrage atenţia. Însă este strigător la cer! Nu contează nici postul, nici ora la care e dată această reclamă. Ea trebuie eliminată. Un cuvânt repetat obsesiv, cu un debit, volum şi tonalitate care te distrug psihic”, a declarat un alt telespectator.
La ce concluzie a ajuns CNA cu privire la reclama Jumbo
CNA s-a sesizat în privința spotului publicitar pe care magazinul Jumbo l-a introdus pe TV, însă după o atentă analiză, autoritățile au decis că „producția nu încalcă legislația, oricât de mult i-ar deranja pe unii telespectatori”, explică aceeași sursă citată.
Membrii CNA au ajuns la concluzia că, deși reclama este enervantă, vorbește pe limba celor mici, întrucât părinții chiar se pot simți stresanți atunci când copiii lor cer constant jucării.
„Nu ai ce să reproşezi. A fost o soluţie care pentru unii e enervantă, dar să ştiţi că şi copiii sunt enervanţi. Ar trebui întrebaţi copiii cum li se pare reclamă. Funcţia şi-o îndeplineşte spotul”, a comentat Mircea Toma, membru CNA.
Reclama a ajunsinclusiv la Consiliul Român al Publicităţii (RAC), care a analizat-o și a ajuns la aceeași constatare: „nu exista elemente ce ar putea afecta psihic consumatorii”.