Redactia.ro
Home » Stil de viață » Regim pentru un ficat sănătos.10 alimente benefice

Regim pentru un ficat sănătos.10 alimente benefice

Regim pentru un ficat sănătos

Regim pentru un ficat sănătos. Ficatul are nevoie de alimente sănătoase, de odihnă, mișcare fizică moderată și o stare psihică bună și mai puțin stres. Regimul alimentar în cazul problemelor cu ficatul nu este unul restrictiv, trebuie doar să știi care sunt alimentele benefice pentru această problemă.

Regim pentru un ficat sănătos.10 alimente benefice

Regim pentru un ficat sănătos. Ficatul este unul dintre cele mai mari organe din corp, și cântărește aproape 2 kilograme. Ficatul este recunoscut pentru funcția sa de a ajuta în eliminarea substanțelor toxice din organism, protejând apariția mai multor afecțiuni. De asemenea, ficatul îndeplinește îndeplinește mai multe funcții, printre care funcția metabolică, funcția de filtrare a sângelui, funcția secretorie și excretorie și funcția de stocare.

Afecțiunile ficatului poartă denumirea genetică de hepatită și sunt determinate de consumul de alcool, virusurile hepatice, încărcarea cu grăsimi a ficatului și efectul toxic al unor medicamente. Una dintre bolile ficatului este steatiza hepatică, cunoscută și sub numele de ficat gras. În continuare, vă prezentăm 10 alimente care trebuie consumate în cazul unui regim pentru ficat.

1. Ceai verde

Ceaiul verde este benefic pentru absorbția scăzută a grăsimilor, iar studiile de specialitate arată faptul că ceaiul verde poate ajuta la interferența absorbției de grăsime. Cercetătorii studiază dacă ceaiul verde reduce depozitarea grăsimilor în ficat și poate îmbunătăți funcția hepatică, dar un lucru este cert, și anume că ceaiul verde are multe beneficii.

2. Usturoiul

Usturoiul este bun pentru a ajuta la reducerea greutății corporale. Acest aliment poate ajuta la reducerea greutății corporale și a grăsimilor la persoanele cu boala hepatică grasă.

3. Uleiul de măsline poate controla greutatea corporală. Are un conținut ridicat de acizi grași și este mai sănătos pentru gătit decât margarina, untul sau uleiul de floarea-soarelui.

4. Ierburi și legume

Legumele cu frunze verzi protejează ficatul, eliminând metalele, substanțele chimic și pesticidele. Rucola, spanacul și cicoarea sporesc fluxul de bilă, iar acest lucru ajută organismul să scape de deșeuri.

5. Grapefruit

Acest fruct are o cantitate considerabilă de Vitamina C, dar și o cantitate de glutation care este secretat de ficat. Acesta participă la cultivarea și restaurarea țesuturilor, la producția chimică și proteică, conținând peste 70 mg de glutation, iar acest lucru ajută ficatul să genereze enzime de detoxifiere.

6. Nucile conține arginină, glutation și acizi grași care susțin funcția de detoxifiere a ficatului. De asemenea,acesta sunt bogate în antioxidanți și grăsimi nesaturate bune, care împiediecă acumularea de grăsimi la ficat. Aceste grăsimi sunt bune pentru a crea membrane celulare puternice.

7. Turmericul ajută la protejarea canalelor biliare, accelerează fluxul bilei și curăță ficatul. Folosind puțin turmeric la anumite feluri de mâncare nu numai că le dă gust, dar aduce beneficii ficatului.

8. Avocado este un aliment foarte bun. Acesta conține glutation și vitaminele C și E, care acționează ca antioxidanți pentru neutraliza radicalii liberi. Vitaiminele E și K sunt elemente antiinflamatoare care protejează ficatul de efectele nocive. â

9. Merele sunt bogate în pectină, care este necesară pentru a curăța organismul și pentru a elimina toxinele din tractul digestiv.

10. Laptele și alte produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi sunt bune pentru protejarea ficatului. Produsele lactate sunt bogate în proteine din zer, care pot proteja ficatul.

Etichete: