Redactia.ro
Home » Stil de viață » Să bem apă! Asta ne spun specialiștii. Top 5 beneficii pentru sănătate

Să bem apă! Asta ne spun specialiștii. Top 5 beneficii pentru sănătate

Știm cu toții că este important să ne hidratăm, dar care sunt motivele pentru care? Nicola Shubrook nutriționist autorizat în UK explică 5 beneficii ale consumului de apă pentru BBC.

Ce proprietăți are apa

Apa este un lichid incolor compus din hidrogen și oxigen (H20). Este vitală pentru viață, deși nu furnizează calorii. Consumul unor cantități adecvate de apă, sau menținerea hidratării, este prima regulă a sănătății și a nutriției. Se presupune că organismul nostru poate rezista săptămâni întregi fără hrană, dar doar câteva zile fără apă. Acest lucru are sens atunci când ne dăm seama că organismul nostru este alcătuit din aproximativ 60% apă și că deshidratarea ne poate afecta atât fizic, cât și mental.

Beneficiile nutriționale ale apei

Compoziția nutrițională exactă a paharului dvs. de apă va depinde de sursa acesteia. Apa minerală și apa de izvor, care sunt de obicei derivate din rezervoare și izvoare subterane, pot oferi nutrienți suplimentari sub formă de minerale precum calciu și magneziu.

Care sunt cele 5 beneficii pentru sănătate ale apei

  1. Poate îmbunătăți memoria și starea de spirit

Cercetările au arătat că chiar și o deshidratare ușoară poate afecta memoria și starea de spirit la toată lumea, de la copii până la persoanele în vârstă. Hidratarea are un impact asupra creierului, precum și asupra corpului, iar cercetările au arătat că chiar și o deshidratare ușoară poate avea un impact negativ asupra stării de spirit și poate accentua anxietatea.

Lipsa apei poate crește, de asemenea, riscul apariției unei dureri de cap sau a migrenelor la unele persoane.

  1. Poate ajuta la menținerea greutății

Creierul nu poate face de fapt diferența între foame și sete, așa că adesea confundăm setea cu o „poftă de zahăr”. Data viitoare când simțiți nevoia de ceva dulce, încercați mai întâi un pahar de apă.

Menținerea hidratării poate ajuta, de asemenea, la menținerea greutății. Cercetările au arătat că consumul de apă înainte de masă vă poate sătura mai mult și, prin urmare, poate favoriza pierderea în greutate prin suprimarea poftei de mâncare. Acest lucru a fost observat și într-un studiu din 2015 în care băuturile dietetice au fost schimbate cu apă. Rezultatele au arătat că acest lucru poate duce la o reducere mai mare a greutății și la o rezistență îmbunătățită la insulină.

  1. Poate îmbunătăți performanța la exercițiile fizice

Au existat multe cercetări privind efectele hidratării sau deshidratării la sportivi, iar rezultatele tuturor concluzionează destul de mult că deshidratarea nu afectează doar performanța sportivă, ci și funcția fiziologică.

  1. Poate preveni constipația

Apa ajută la „menținerea în mișcare” a lucrurilor în sistemul digestiv, așa că menținerea hidratării poate ajuta la prevenirea constipației la copii, adulți și vârstnici. Există unele dovezi că și apa gazoasă poate fi deosebit de benefică.

  1. Poate susține sănătatea sistemului urinar

O hidratare deficitară poate crește riscul de apariție sau de reapariție a pietrelor la rinichi, la unele persoane. Studiile au arătat, de asemenea, că consumul unor cantități adecvate de apă poate reduce riscul de infecții ale vezicii urinare și infecții ale tractului urinar, inclusiv cistita, la femei.

Câtă apă trebuie să bem

Serviciul Naţional de Sănătate (National Health Service) recomandă ca un adult mediu să consume 6-8 pahare sau căni de lichid hidratant în fiecare zi. Aceasta include lapte cu conținut scăzut de grăsimi și băuturi cu conținut scăzut de zahăr sau fără zahăr, ceai și cafea. Totuși, acest lucru poate varia în funcție de vârstă, sex și nivel de activitate. De exemplu, este posibil să aveți nevoie de mai multă apă dacă faceți exerciții fizice sau când vremea este călduroasă.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: