Redactia.ro
Home » Știri » Se cere redeschiderea școlilor private. Proprietarii unităților de învățământ riscă falimentul

Se cere redeschiderea școlilor private. Proprietarii unităților de învățământ riscă falimentul

Școala online creează tot mai multe probleme în sistemul de învățământ românesc. Drept urmare, proprietarii de școli și grădinițe private din Iași cer redeschiderea unităților de învățământ, deoarece părinții refuză să mai plătească taxele de studiu.

Se cere redeschiderea școlilor private

Proprietarii a 12 școli și grădinițe private din Iași au cerut în instanță redeschiderea unităților de învățământ, deoarece părinții nu ar mai vrea să plătească taxe de studiu pentru copiii lor, în contextul în care se învață online, iar această metodă nu dă roade, informează Observator.

Părinții se plâng că este destul de stresant atât pentru ei, cât și pentru copii, sistemul online de învățământ. Sunt mulți părinți care nu își permit să plătească și o bonă, iar cei mici nu au cine rămâne acasă. De aceea, sunt adesea luați și ei la serviciu. Sunt mii de familii în această situație.

E un stres şi pentru el şi şi pentru noi. Foarte greu, ne descurcăm cum putem”, a spus Andreea, mama unui copil.

Cei care au depus cererea pentru redeschiderea unităților de învățământ vor măsurile să fie adaptate fiecărei localităţi în parte, dar şi nevoilor copiilor. Iar judecătorii din Iași au fost de acord cu solicitarea Asociaţiei Şcolilor Private, dar elevii nu vor putea reveni fizic curând la ore.

Cristian Comșa, președintele Asociaţiei Şcolilor Private, acuză că decizia suspendărilor cursurilor față în față fără a se ține cont de prevederile legale.

„Autorităţile care au decis suspendarea activităţilor didactice faţă în faţă în toate şcolile din România au luat această decizie fără a ţine cont de prevedirile legale.Suntem martorii unei decizii luate otova la nivel naţional, fără să se prezinte care sunt argumentele epidemiologice, sociale, economice, educationale”, a spus Cristian Comșa, președintele Asociaţiei Şcolilor Private.

Un proprietar de grădiniță privată este de părere că părinții refuză să mai plătească taxele deoarece copiii nu beneficiază de o predare corespunzătoare. Acesta acuză că profesorii nu sunt sprijiniți de stat.

„Părinţii nu plătesc. Adevărul este că nici nu beneficiază. Noi nu mai primim absolut nimic ca ajutor din partea statului”.

Odată cu această solicitare, proprietarii de şcoli şi grădiniţe private vor declara falimentul.

Cum afectează școala online elevul. Explicațiile psihologilor

Într-o analiză pentru editiadedimineata.ro, psihologul Gabriela Enea spune că un elev de la clasele primar nu e se poate concentra suficient în fața calculatorului. Ei nu pot înțelege, așadar, foarte bine, ce le explică profesorul.

”Dificultatea cea mai mare este probabil pentru clasele I-IV. În sensul că atenția lor nu poate fi foarte mult focusată pe acel ecran de calculator, în care ei trebuie să se uite, să facă conexiuni ca să înțeleagă ce le spune profesorul”,  explică psihologul Gabriela Ene.

Un alt lucru interesant pe care aceasta l-a precizat ete faptul că un elec de la clasele I-IV nu poate sta concentrat mai mult de 10-15 min în fața calculatorului. Totodată, școala online îi poate crea anxietate părintelui, iar acesta la rândul său, o poate transmite copilului.

”Studiile ne spun că la vârstele lor nu putem avea mai mult de 10-15 minute de focus direct din care copilul să își ia maximul de informație. Raportând chestiunea asta la faptul că orele au 50 de minute chiar și pentru clasele I-IV, trebuie analizat și văzut, real vorbind,  cât din procesul educațional se pierde în condițiile acestea.

Acum, mai vine și anxietatea părintelui care, cât a fost starea de urgență în care a stat acasă, mai avea pe lângă acesta de a fi părinte încă șapte roluri – și de învățător, și deschide laptopul și fii atent acolo și stai că mai avem teme pe WhatsApp și toate celelalte. Normal că și părintele a gestionat greu această poveste și a transmis involuntar această anxietate și copilului”, a mai explicat psihologul.

Loading...