Redactia.ro
Home » Știri » Se deschide circulația pe podul Ciurel. Cum arată pasajul rutier, care va fi inaugurat sâmbătă

Se deschide circulația pe podul Ciurel. Cum arată pasajul rutier, care va fi inaugurat sâmbătă

GALERIE FOTO (5) pasajul rutier

Sâmbătă se va deschide circulația pe pasajul rutier Ciurel, care face legătura cu Autostrada A1. Anunțul a fost făcut, joi, de primarul General al Capitalei, care a postat pe contul de Facebook și câteva imagini cu noua construcție.

Lucrările la Pasajul Ciurel au ajuns la final, dar cu o mare întârziere. Potrivit anunțului făcut de edilul Capitalei, inaugurarea vine cu o întârziere de peste 6 ani.

„Vă anunț cu mare bucurie că s-a finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură din țară, Podul Ciurel – Nod Virtuții, dar sunt datoare să vă spun și pierderile pe care le suferă bucureștenii, veți vedea cine a blocat acest proiect care ar fi trebuit să fie gata acum mulți ani, un proiect demarat acum 14 ani care a fost blocat în instanță 10 ani. În afară de pierderea acestui timp atât de prețios pentru cetățeni și cei care tranzitează capitala, este vorba și despre pierderi financiare fiindcă s-au pierdut în plus aproape 10 milioane de euro constructorilor care nu puteau lucra sau lucrau cu încetinitorul din cauza acestor procese. Abia de 4 ani de zile s-a putut lucra consecvent. Sâmbătă se dechide circulația”, a declarat primarul Gabriela Firea într-o postare pe contul ei de Facebook.

Sâmbătă deschidem Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Capitală. Azi…

Publicată de Gabriela Firea pe Joi, 17 septembrie 2020

Proiectul, blocat în instanță

Gabriela Firea spune că lucrările ar fi durat mai puțin și ar fi fost mai ieftine dacă nu întâmpinau probleme cu proprietarii din zonă și asociația condusă de Nicușor Dan.

„Blocajul creat de Nicușor Dan, asociația sa și familia Daneș a cauzat Primăriei Capitalei pierderi de aproape 10 milioane de euro, sume care au fost solicitate de constructor în baza prevederilor contractuale. Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deși ar fi trebuit să coste doar 40. (…) Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneș, împreună cu asociația și susținută de domnul Nicușor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască.”, a mai spus edilul Capitalei.

Cum arată Podul Ciurel

foto: facebook /gabifirea

Construcția conține 12 pasaje rutiere și un pod hobanat. Pentru realizarea proiectului au fost folosite: 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente, 20.000 metri cubi de balast stabiliza, 11.000 tone de asfalt, 40.000 metri cubi de beton, 5.150 tone tablier și armătură metalică, 310 tone oțel pentru hobane, 13 kilometri de bordură, 7.5 kilometri de parapete.

Pasajul, care are o lungime de aproximativ 1 kilometru, urmează să facă legătura cu autostrada A1. Construcția este o alternativă la bd. Iuliu Maniu, precizează Gabriela Firea.

Loading...