Redactia.ro
Home » Știri » Se modifică Codul Rutier! Cine sunt șoferii români care nu vor mai putea conduce mașini puternice, chiar dacă dețin permis categoria B 

Se modifică Codul Rutier! Cine sunt șoferii români care nu vor mai putea conduce mașini puternice, chiar dacă dețin permis categoria B 

Se modifică Codul Rutier! Cine sunt șoferii români care nu vor mai putea conduce mașini puternice, chiar dacă dețin permis categoria B 

Se modifică Codul Rutier! Iată cine sunt șoferii români care nu vor mai putea conduce mașini puternice, chiar dacă dețin permis categoria B

Se modifică Codul Rutier

O nouă propunere legislativă aflată în lucru la Parlamentul României aduce modificări semnificative Codului Rutier, iar aceste schimbări ar putea afecta un număr considerabil de șoferi din țară. Una dintre cele mai notabile modificări se referă la relațiile dintre Poliția Rutieră și șoferi, cu accent pe stabilirea unor reguli de comportament specifice pentru polițiștii rutieri în relația cu participanții la trafic. Aceste reguli vor trebui să fie aprobate de Guvern prin hotărâre, cu scopul de a promova relații civilizate, calme și deschise între autorități și conducătorii auto.

Cine sunt șoferii români care nu vor mai putea conduce mașini puternice, chiar dacă dețin permis categoria B

Cu toate acestea, una dintre schimbările majore care au atras atenția este impunerea de restricții pentru anumiți șoferi în ceea ce privește mașinile cu motoare puternice. Astfel, conform proiectului, șoferilor cu vârsta de până la 21 de ani și celor care au o experiență de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B le va fi interzis să conducă vehicule care depășesc 100 de cai putere (CP) sau 75 de kilowați (kw) în cazul vehiculelor electrice. Această măsură are ca scop creșterea siguranței rutiere și reducerea riscului pentru șoferii mai puțin experimentați.

Se vor impune 45 de ore de pregătire

Un alt aspect semnificativ al acestui proiect de lege este reformarea școlii de șoferi. Conform modificărilor propuse, numărul minim de ore de pregătire teoretică va fi majorat la 25 de ore, iar pentru partea practică, se vor impune 45 de ore de pregătire. Această schimbare urmărește să asigure o pregătire mai riguroasă a șoferilor în formare, ceea ce ar putea contribui la reducerea accidentelor rutiere și la îmbunătățirea nivelului general de educație rutieră a participanților la trafic.

Un alt aspect notabil al proiectului este modificarea modului în care se vor desfășura examinările pentru obținerea permisului de conducere. Potrivit acestor modificări, examinatorii nu vor mai fi exclusiv polițiști; persoanele fizice atestate de către autoritatea competentă pot deveni, de asemenea, examinatori. Desemnarea acestor examinatori, fie ei angajați ai autorității competente sau persoane fizice atestate, se va face prin tragere la sorți, ceea ce ar putea contribui la eliminarea unor posibile practici de corupție sau favoritism în procesul de obținere a permisului de conducere.

Astfel, modificările propuse în Codul Rutier al României aduc o serie de ajustări menite să îmbunătățească siguranța rutieră și nivelul de pregătire a șoferilor. Aceste schimbări vizează în special șoferii tineri și noii participanți la trafic, cu scopul de a reduce riscurile și de a promova o conduită mai responsabilă în trafic. De asemenea, noile reguli pentru examinarea pentru obținerea permisului de conducere ar putea aduce mai multă transparență și echitate în acest proces esențial pentru conducerea pe drumurile publice.

 

Sursa foto: Arhivă

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: