Sectorul din București în care oamenii plătesc Primăriei loc de parcare pentru prima bandă a șoselei. Unele primării de sector caută soluții mai ieftine și mai rapide. În sectorul 3, primăria a început să transforme unele benzi de circulație în parcări de reședință.
Sectorul din București în care oamenii plătesc Primăriei loc de parcare pentru prima bandă a șoselei
Incapabili să construiască parcări etajate, primarii unelor sectoare din București încearcă din răsputeri să găsească soluții mult mai ieftine. Primarul Sectorului 3, a decis să transforme unele benzi de circulație în parcări.
Locuitor: Au îngustat strada. E un singur sens acum. Am crezut că lasă două sensuri când au mărit și-au făcut trotuarele. Dar acum e un singur sens. Oricum au îngustat-o. Acum… nu știu. Face stradă cu sens unic, n-am idee. Nu știu. Nu pot să-mi dau seama.
Pe altă parte, oficialii Primăriei anunță că zona se retrasează și nu dispare niciun sens de circulație.
Sens de circulație transformat în parcare
Conform normelor rutiere, un sens de circulație auto trebuie să aibă o lățime minimă de 3 metri, iar asta înseamnă cel puțin 6 metri pe dublu sens. Aleea Fetești, după trasarea locurilor de parcare, nu mai are această suprafață.
Primăriile de sectoare și municipalitate au pentru cele aproximativ un milion și jumătate de mașini înmatriculate în București, doar 350 de mii de locuri de parcare. În ultimii 30 de ani a fost construită o singură parcare supraetajată tip park and rid, aceasta fiind cea de la Piața Sudului.
Primăriile sectoarelor 2,3,5 și 6 sau găsit o soluție rapidă. Au trasat câteva dungi pe trotuare și le-au transformat în locuri de parcare. Așadar, locuitorii de bloc nu se lasa nici ei mai prejos. Dacă primăriile le-au luat trotuarele, cetățenii au prins curaj și și-au amenajat parcări direct pe spațiile verzi.
Edilii sectoarelor nu au știut să explice de ce au ales această metodă.
Citeste si:Poliția e în alertă. Trupul neînsuflețit al unei tinere a fost găsit într-o mașină din Bacău