De astăzi, românii au o nouă modalitate de a-și achita facturile și taxele: simplu, rapid și comod, direct de acasă. Datorită unui parteneriat între Poșta Română, CEC Bank și Visa, poștașii sunt acum echipați cu dispozitive mobile care permit plata cu cardul la domiciliul cetățeanului.
Tehnologie de ultimă generație pentru poștași
Poștașii din toată țara au fost dotați cu 7.000 de terminale mobile smart de tip PDA (Personal Digital Assistant), pe care este instalată aplicația Visa Tap to Phone. Această tehnologie permite transformarea unui dispozitiv PDA în terminal POS, facilitând astfel plățile cu cardul.
De asemenea, fiecare poștaș dispune de o imprimantă mobilă pentru a putea emite pe loc bonul fiscal aferent plății efectuate. Acest sistem este menit să simplifice procesul de plată și să ofere mai mult confort, mai ales pentru cei care locuiesc în zone rurale sau mai puțin dezvoltate.
Un pas spre digitalizare și incluziune financiară
Directorul general al Poștei Române, Valentin Ștefan, a subliniat importanța acestui proiect pentru modernizarea serviciilor poștale din România:
„Prin parteneriatul încheiat cu Visa şi CEC Bank, românii îşi vor putea plăti facturile venite prin poştaş direct la acesta. Cu ajutorul celor 7000 de pda-uri achiziţionate de către Poşta Română reuşim să ajungem mai aproape de nevoile clienţilor noştri, transformând în mod real poştaşul într-un ambasador al digitalizării. Facilitatea de a plăti utilităţile, diverse taxe şi alte sume cu cardul direct la poştaş îi scuteşte pe clienţi de un drum la oficiul poştal şi va simplifica foarte mult relaţia cu Poşta, chiar şi în zonele mai puţin dezvoltate”, spune directorul general al Companiei Naţionale ”Poşta Română”, Valentin Ștefan, citat de zf.
Această nouă facilitate va ajuta la reducerea cozilor de la oficiile poștale și va oferi o soluție modernă și accesibilă pentru achitarea taxelor și facturilor.
Avantaje pentru cetățeni
Implementarea plăților cu cardul la domiciliu aduce mai multe beneficii pentru români:
- Confort sporit: Plățile pot fi făcute direct de acasă, fără a mai fi necesară deplasarea la un oficiu poștal.
- Accesibilitate: Inclusiv persoanele din zonele rurale pot beneficia de acest serviciu modern.
- Siguranță: Plățile electronice sunt rapide și sigure.
Elena Ungureanu, country manager Visa în România, a declarat:
„Implementarea aplicaţiei Visa Tap to Phone de către Poşta Română la nivelul reţelei de factori poştali din întreaga ţară înseamnă mai mult decât a le oferi clienţilor o opţiune de plată care le permite să economisească timp şi să îşi gestioneze mai eficient tranzacţiile. Este un pas semnificativ către îmbunătăţirea incluziunii financiare şi digitalizării plăţilor în toate zonele României, una dintre priorităţile noastre. Acoperirea şi fiabilitatea reţelei Visa ne permit să oferim soluţii de plată inovatoare care transformă modul în care oamenii plătesc şi sunt plătiţi. Prin accesul la servicii financiare moderne, clienţii Poştei Române au posibilitatea de a participa la economia digitală, bucurându-se totodată de avantajele plăţilor electronice: rapiditate, confort şi siguranţă”, spune Elena Ungureanu, country manager Visa în România.
Disponibilitate în toată țara
Această facilitate a fost deja testată cu succes și este disponibilă începând de joi, 12 decembrie 2024. De acum încolo, oricând poștașul bate la ușă, românii au opțiunea de a-și achita facturile și taxele simplu, cu ajutorul cardului.
Poșta Română, cu un pachet de acțiuni deținut într-o proporție de 93,52% de statul român, face astfel un pas important într-o direcție modernă, oferind servicii aliniate la cerințele actuale ale cetățenilor.
Sursa foto: Arhivă