Redactia.ro
Home » Știri » Tipuri de pește pe care toată lumea ar trebui să le consume. Beneficiile acestui aliment

Tipuri de pește pe care toată lumea ar trebui să le consume. Beneficiile acestui aliment

Tipuri de pește pe care toată lumea ar trebui să le consume. Beneficiile acestui aliment

Tipuri de pește pe care toată lumea ar trebui să le consume. Un studiu realizat la Universitatea Harvard a descoperit că riscul cardiac scade cu 36% la persoanele care consumă pește măcar o dată pe săptămână.

Pentru a beneficia de acest atuu trebuie să înveți care sunt tipurile de pește bune pe care toată lumea ar trebui să le consume. Peștii mari au un conținut ridicat de mercur care dăunează organismului omenesc. Este recomandat pe cât posibil să ne ferim de aceste sortimente.

Tipuri de pește pe care toată lumea ar trebui să îl consume. Beneficiile acestui aliment

Există în jur de 29 de mii de specii de pește. Având cantități ridicate de mercur, se recomandă următoarele tipuri de pește spre consumul omenesc:

    • În special pentru femeile gravide: macroul, sardinele și somnul
    • Alte tipuri de pește permise( cu excepția femeilor însărcinate): crap, caras, biban, plătică și păstrăv
    • Peștele oceanic conține grăsimi bune pentru inimă. Trebuie evitată carnea de rechin( atât crud în sushi cât și afumat) care conține o cantitate mare de mercur.
    • Fructele de mare mențin inima sănătoasă: sunt bogate în steroli cu proprietăţi anti-aterosclerotice.
    • Somonul este „regele” peştilor.
    • Creveții conțin un aport scăzut de mercur. Este important să îi alegeți pe cei sălbatici dacă vreți să îi consumați în sarcină.

„Paraziţii pot cauza probleme digestive uşoare sau pot trăi ani la rând în tractul digestiv, provocând dureri severe, scădere în greutate şi anemie severă. Pentru a avea o marjă de siguranaţă, consumaţi-l, totuşi, gătit, nu crud”, este sfatul nutriţionistului Luiza Pîrvu.

Beneficiile acestui aliment

Este o sursă de proteine și acizi grași Omega 3. Peștele are rolul de a reduce colesterolul, ajută la prevenirea depresiei și menține inima sănătoasă. Confrom unui studiu, peștele este alimentul care te ajută să-ți prelungești viața cu 2 ani. De altfel, consumatorii de pește au un risc mai scăzut de accident vascular și boli neurovegetative asemănate cu îmbătrânirea. Consumul de pește în timpul sarcinii ajută la dezvoltarea creierului fătului.

Loading...