Accident feroviar în Gara Constanța, duminică, în jurul prânzului. Două garnituri s-au ciocnit în zona peronului, în timpul unei manevre. Autoritățile au activat imediat Planul Roșu de Intervenție. 14 persoane au fost rănite, unele cu traumatisme grave. Circulația feroviară a fost blocată, iar zeci de echipaje SMURD, ISU și ambulanțe au intervenit de urgență. Primele informații indică o eroare umană drept cauză a coliziunii.
Impact violent în zona peronului. Panică printre pasageri
Totul s-a petrecut în câteva secunde, în zona peronului principal din Gara Constanța. Un tren de pasageri se afla oprit, cu ușile deschise pentru îmbarcare. În același timp, o locomotivă a intrat cu viteză redusă, dar insuficient controlată, pe aceeași linie.
Martorii spun că au auzit un zgomot puternic, metalic, urmat de țipete și haos. Unii pasageri au fost proiectați în interiorul vagonului. Alții s-au prăbușit pe peron, încercând să fugă, relatează aznews.ro.
Imediat după impact, angajații CFR au activat protocoalele de urgență și au cerut sprijinul echipelor de salvare. În câteva minute, zeci de ambulanțe și echipaje SMURD au ajuns în gară.
Planul Roșu de Intervenție, activat. 14 persoane rănite
Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Dobrogea” a transmis un comunicat oficial în care a confirmat declanșarea Planului Roșu. Această măsură este activată doar în cazurile în care numărul victimelor sau gravitatea situației depășește capacitatea standard de intervenție.
„Avem 14 victime evaluate la fața locului. Unele prezintă traumatisme craniene și contuzii severe. Toate au fost transportate către spitale din Constanța pentru investigații suplimentare”, a declarat maiorul Florin P., purtătorul de cuvânt al ISU.
Dintre victime, șapte sunt femei, patru bărbați și trei minori. Doi dintre pacienți au fost internați la Terapie Intensivă, dar nu sunt în pericol vital, potrivit medicilor.
Ambulanțele au făcut curse între gară și Spitalul Județean Constanța, în timp ce traficul a fost blocat complet în zona feroviară.
Cauza preliminară: O eroare umană în timpul unei manevre
Primele informații de la anchetatori indică o eroare a mecanicului de locomotivă. Acesta ar fi efectuat o manevră de cuplare, dar ar fi intrat pe linia greșită. Garnitura de pasageri staționa pentru îmbarcare, iar coliziunea s-a produs frontal, la o viteză redusă, dar cu impact semnificativ.
„Sistemul de semnalizare nu a funcționat corect, dar vina nu este exclusiv tehnică. Verificăm dacă s-au respectat procedurile”, spun surse apropiate anchetei.
Mecanicul a fost testat pentru alcool și droguri, rezultatele fiind negative. Acesta a fost transportat și el la spital, fiind în stare de șoc.
CFR a transmis un comunicat scurt, în care afirmă că o echipă tehnică analizează „secundă cu secundă” traseul manevrei. Sunt verificate înregistrările video, tabelele de mișcare și toate comunicările dintre dispecer și personalul feroviar.
Emoții, lacrimi și telefoane disperate
Pe peroanele din Constanța, s-a lăsat o liniște stranie după zgomotul coliziunii. Pasagerii care nu au fost răniți și-au sunat familiile, au filmat scena și au așteptat intervenția salvatorilor.
Copiii plângeau în brațele mamelor, în timp ce bătrânii căutau locuri unde să se așeze. Câțiva turiști străini, nevorbitori de română, priveau înmărmuriți. Personalul CFR a încercat să calmeze spiritele.
Psihologii mobilizați de ISU au intervenit pentru a ajuta persoanele afectate emoțional. Au fost acordate primele consilieri la fața locului, mai ales victimelor care nu prezentau răni fizice, dar sufereau atacuri de panică.




















