Redactia.ro
Home » Homepage » Un avion civil a provocat insecuritate în spațiului aerian al României. Ungaria a aflat naționalitatea și ruta aeronavei

Un avion civil a provocat insecuritate în spațiului aerian al României. Ungaria a aflat naționalitatea și ruta aeronavei

Un avion civil a pus în balanță securitatea spațiului aerian  NATO, deoarece nu se putea identifica, însă își continua ruta. Aeronava tip Beechcraft nu a a răspuns apelurilor autorităților și a instituit panică miercuri seară în spațiul aerian al țării noastre.

Un avion civil a străbătut spațiului aerian  NATO

Autoritățile susțin că la bordul avionului civil care a străbătut spațiul aerial NATO se aflau două personae care au decolat din Ungaria fără un plan de zbor aprobat, dar și fără dispozitivele de recunoaștere activate. Misiuneaa de identificare și de interceptare a avionului suspect a început din Ungaria, fiind primul loc unde a fost identificată pe radar. Ulterior, a fost escortată pe rând de două avioane de luptă din Ungaria, dar și de alte patru din România, însă a ignorat toate apelurile de identificare ale autorităților. Ulterior a ajuns în Serbia, dar și în Bulgaria. Autoritățile bulgare verifică acum la sol zona ultimei poziții cunoscute.

Ce spun autoritățile despre avionul civil neidentificat 

General Constantin Spînu, purtător de cuvânt MapN:

„Au fost ridicate două aeronave militare ale forțelor aeriene ungare, în misiune de poliție aeriană, două JAS Gripen la ora 17.38”

Enre Lucian Molnar, instructor de zbor:

„Aeronavele interceptoare erau la o înălțime de peste 2000 de metri, din punctul meu de vedere. Au efectuat, bineînțeles, zbor la viteză mică pentru a face semnalele specifice acelui avion. Pentru a merge la aterizare către aeroport.”

Avionul suspect, împreună cu cele două aeronave militare maghiare, au ajuns în spațiul aerian al României pe traseul Oradea – Caransebeş – Drobeta Turnu Severin. Ținta a fost preluată mai departe de două aeronave F16 ale Forţelor Aeriene ale Statelor Unite ale Americii.

„F16. Ăla se auzea așa”, relatează un martor.

Ulterior aeronavele au revenit la Baza 86 Aeriană Feteşti după 30 de minute. În tot acest timp, pilotul avionului nu le-a răspuns interogărilor radio și nici semnalelor vizuale transmise, așa cum impun normele internaționale.

General Constantin Spînu, purtător de cuvânt MApN:

„Misiunea de poliție aeriană să fie preluată de două avioane F16 ale forțelor aeriene române, de data aceasta, decolate de pe aceeași bază aeriană.”

Marius Screciu, primar Drobeta Turnu-Severin:

„Am crezut că sunt manevre militare pe deasupra orașului, chiar dacă la noi, datorită apropierii de granița cu Serbia, nu au mai fost niciodată de astfel de manevre.”

Ungaria susține că a aflat naționalitatea și ruta avionului civil

Centrul NATO pentru Operațiuni Comune a ordonat miercuri după-amiază, decolarea a două aparate Gripen ale aviației militare din Ungaria, pentru a intercepta avionul civil de mici dimensiuni. Acesta este  înregistrat în Lituania și avea rută clară pe radar: din Slovacia către România, potrivit agenția de presă MTI din Ungaria care citează Ministerul Apărării.

Aparent, avionul civil a aterizat în zona Hajdúszoboszló pentru realimentare și a decolat la scurt timp.

Cele două aparate Gripen au escortat avionul civil până când a fost preluat de două aparate de zbor F-16 ale SUA în spațiul aerian al României. Comunicatul MApN precizează că „aparatul necunoscut avea oprit transponderul – un emițător ce permite identificarea electronică a aeronavei. De asemenea, avionul, care nu s-a manifestat „periculos sau ostil”, nu a răspuns la apelurile radio și vizuale efectuate de aparatele de poliție aeriană.”

Din comunicatul autorităților de la București, reiese că „aparatul, de tip Beechcraft, a petrecut mai mult de o oră în spațiul aerian românesc, tranzitând pentru o scurtă perioadă spațiul aerian al Serbiei înainte de intra în Bulgaria.”

Tot MApN comunica, miercuri, că„ autoritățile bulgare cercetau, la sol, ultima zonă cunoscută în care aparatul suspect fusese detectat de radar.”

Radu Tudor: „Cred că ne este testată reacția”

„Poliția aeriană a NATO a reacționat absolut exemplar la apariția acestui avion care a survolat fără aprobare spațiul aerian al mai multor state membre NATO.

În cazul acesta avem de-a face cu două variante.

Fie e vorba de o persoană absolut inconștientă, necalificată –  deși ca să pilotezi un avion îți trebuie o licență, să ai o minimă pregătire și e foarte posibil ca persoana respectivă să nu fi știut că trebuie să activeze transponder-ul și să răspundă la mesajele care veneau din partea organelor de control și a piloților de aviație militară.

Fie, mai degrabă, cred că ne este testată reacția.

Cred că putem să facem o paralelă cu acel avion care în 1987 a aterizat în Piața Roșie de la Moscova (pilotat de un aviator din RFG, n.r.).

Genul acesta de teste și încercări le fac alții cu noi acum.

Ceea ce vedem, și anume traversarea a trei state NATO – Ungaria, România, Bulgaria – și a unui stat care nu este membru NATO, Serbia, ne indică faptul că această poveste se poate repeta cu aeronave sau aparate de zbor mai mici sau mai mari, care pot trece sub supravegherea radarelor, de altfel performante, ale Forțelor Aeriene Române”, a explicat la emisiunea „Sinteza Zilei” din cadrul trustului Antena 3, jurnalistul și analistul militar Radu Tudor.

 

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: