După ce furnizorii de energie electrică şi-au anunţat clienţii că vor primi cu întârziere facturile, la început de 2023, din cauză că necesită timp să implementeze schimbările în sistemele informatice, înştiinţările de plată au început să curgă.
Nu numai clienţii Hidroelectrica au fost în această situaţie. Şi ceilalţi furnizori de energie au întârziat cu emiterea facturilor, din cauza haosului legislativ.
Surprizele neplăcute curg pe bandă rulantă
Un consumator român a aflat că are de plătit o sumă uriașă la factura la energie electrică. De 10 ori mai nare ca până acum, spune bărbatul.
„E greșeală, nu? Efectiv n-are cum să am atâta, stau singur într-o garsonieră mică, maxim am dat 250 de lei la curent, cum se poate să-mi vină de 10 ori mai mult?”, a adăugat clientul nemulţumit.
Omul are de plată o sumă foarte mare, şi anume 2.307,51 de lei, pentru o cantitate de 1,775 de kilowaţi consumaţi în perioada 01.02.2023-27.02.2023.
„Și eu am pățit asta acum o lună. Primul pas e să suni la Enel (021 9977) și să fii pus în legătură cu un reprezentant. Ei o să îți spună să trimiți email la contacteem.ro@enel.com, îți care specifici că ești proprietar, adresa, poză la indexul curent (același specificat la telefon), și că dorești recalcularea facturii.
Răspunsul îl ai în aplicație (nu și din email, din păcate) cam în 5 zile lucrătoare”, a răspuns un alt utilizator.
Plățile facturilor vor putea fi făcute în trei moduri, fie direct la oficiul poștal, fie la domiciliu, prin intermediul poștașului sau prin intermediul aplicației online. Ajutorul se acordă în două tranșe de câte 700 de lei, în februarie și în luna septembrie.
Se fură curent?
Un alt client a prezentat cazul mamei sale.
„Și lui maică-mea i-a venit de plată curentul 5.800 lei pe 4 luni, în afară de boilerul din baie nu are nimic să consume. Au venit de 2 ori să schimbe contorul și odată i-a pus să verifice dacă nu fură nimeni curent (că stă la sat) și au zis că totul e ok. Încă vin facturi gen 500-900 lei lunar, de unde, nu știm”, a povestit bărbatul.
„În rare cazuri e o factură greșită. Mai probabil aici este vorba de o estimare sau de o regularizare. Iar dacă factura e chiar greșită, trebuie reclamat la ANRE, nu la PC. Și nu rezolvă nimic”, a răspuns altcineva.
Cardul de energie are valabilitatea asigurată până la 31.12.2023, dar plățile se pot efectua la oficiile poștale până în data de 27.12.2023.