În ultima perioadă, sute de români se confruntă cu o situație delicată – au de recuperat sume semnificative de bani. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a identificat că aceste sume sunt asociate cu foști sau actuali clienți ai Raiffeisen Bank S.A. care au avut credite încheiate în perioada 2006-2009 în lei, euro sau dolari americani.
ANPC oferă soluții pentru românii care au de recuperat sume importante de bani
Potrivit ANPC, banca a recalculat dobânzile într-un mod incorect, iar acest lucru a condus la încasarea unor sume nelegitime de la debitori. În urma unor acțiuni de control, ANPC a sancționat banca și a dispus restituirea sumelor încasate în plus. Această măsură a fost confirmată și de Înalta Curte de Casație și Justiție, după ce a fost contestată de operatorul economic.
„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) recomandă beneficiarilor – foști și actuali clienți ai Raiffeisen Bank S.A, cu credite încheiate în LEI/EUR/USD, în perioada 2006-2009, aflate în derulare la data de 20.10.2017, momentul emiterii Ordinului de Președinte ANPC, prin care s-a dispus restituirea sumelor recalculate, în raport cu cele încasate cu titlu de dobânzi – să se prezinte la unitățile băncii, pentru recuperarea sumelor cuvenite potrivit Ordinului amintit, ținând cont de faptul că Raiffeisen Bank are obligația restituirii acestor sume”, a transmis ANPC.
Conform informațiilor furnizate de ANPC, nu mai puțin de 9.155 de credite deschise la Raiffeisen Bank se află în această situație, iar suma totală ce urmează a fi rambursată se ridică la peste 19 milioane de euro, beneficiind consumatorii afectați.
Până în prezent, aproximativ 92% din totalul sumelor aferente acestui ordin au fost recuperate. Banca a explicat că diferența de 8% se datorează unor contracte de credit pentru care titularii nu s-au prezentat la bancă.
ANPC: „Le recomandăm să se prezinte la bancă pentru a intra în posesia banilor!”
În acest context, ANPC recomandă tuturor consumatorilor persoane fizice și/sau moștenitorilor să se prezinte la oricare dintre sucursalele Raiffeisen Bank din țară pentru a intra în posesia sumelor de rambursat, indiferent de situația actuală a raportului dintre creditor și debitor (credite închise, ajunse la maturitate, executate, restructurate, aflate în plată etc).
„De aceea, ANPC recomandă consumatorilor persoane fizice și/sau moștenitorul/moștenitorii titularului/titularilor, acolo unde este cazul, să se prezinte la oricare dintre sucursalele Raiffeisen Bank din țară pentru a intra în posesia sumelor de rambursat, indiferent de situația actuală a raportului dintre creditor și debitor (credite închise, ajunse la maturitate, executate, restructurate, aflate în plată etc”, potrivit ANPC, citat de știrileprotv.ro.
Astfel, românii care se regăsesc în această situație sunt încurajați să acționeze prompt pentru a-și recupera banii care le revin conform deciziei ANPC și a instanței judecătorești. ANPC rămâne la dispoziția consumatorilor pentru orice informații suplimentare și îi îndeamnă să-și exercite drepturile în conformitate cu legea.
În concluzie, este esențial ca românii afectați să acționeze în mod corespunzător pentru a-și proteja interesele financiare și pentru a-și recupera sumele de bani cuvenitet.
Sursa foto: Arhivă