Angajații de la ANAF nu trebuie să mai meargă pe teren pentru a face inspecții. Astfel, monitorizarea banilor de la contribuabili se va face printr-o aplicație, care va fi implementată în curând.
Ce se întâmplă de acum în magazine. Ce pot face angajații ANAF
Astfel, de la 10 iunie, această aplicație va fi disponibilă pentru toți agenții economici, care se pot conecta la softul ANAF, pentru a-și regla sistemele. Doar în acest fel ele pot obține autorizația necesară.
Prin acest proiect, ANAF poate vedea în timp real datele bonului fiscal, iar această informație poate fi verificată de pe un telefon mobil.
Mai mult decât atât, dacă un angajat al ANAF se află în acel magazin, el poate fi notificat pe telefonul mobil dacă funcționează casa de marcat și dacă bonul fiscal a fost înmânat cumpărătorului, așa cum prevede legea.
Florin Cîțu, ministrul de Finanțe a spus că acest proiect care va fi implemantat de la 1 iulie, anume posibilitatea de a vedea casele de marcat live, este în plan de peste 17 ani.
Anunț făcut de ANAf. Ne afectează pe toți
De la 1 iulie mergem live cu toate casele de marcat. Este un proiect care a fost demarat în 2003 și a fost amânat 17 ani. Dacă ne uităm la cât investim în sistem versus ce aducem nu există un randament echivalent”, a spus ministrul Finanțelor.
În acest sens, companiile mici și medii au timp să se înscrie până la finalul anului, iar firmele mari trebuie să se concteze de pe1 iulie până pe 30 septembrie.
Mai mult, ministrul a explicat că acest proiect va adduce mulți bani la buget, fiind un proiect extreme de profitabil.
Tot acest pachet de informatizare, care a început cu conectarea caselor de marcat la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, înseamnă minimum două puncte procentuale venituri în plus la buget şi este cel mai bun randament pentru o investiţie a statului făcută vreodată, a explicat Florin Cîțu.