Redactia.ro
Home » Știri » Atenție la conservele de ton! Mihaela Bilic ne spune tot ce trebuie să știm despre acest aliment și riscurile la care ne expunem

Atenție la conservele de ton! Mihaela Bilic ne spune tot ce trebuie să știm despre acest aliment și riscurile la care ne expunem

După ce imaginile în care diferite persoane au descoperit că tonul din conservă se transformă în celuloză atunci când este spălat au devenit virale, tot mai mulți se feresc de acest aliment. Teama că ar putea consuma un aliment nociv s-a instaurat în sufletul consumatorilor, care nu știu ce opțiune să aleagă în această situație. În ajutorul lor vine însă celebrul nutriționist Mihaela Bilic, care a făcut clarificări în ceea ce privește consumul de ton la conservă.

Tonul, un aliment ideal pentru alimentația noastră

Mihaela Bilic a vorbit despre consumul de ton, dar și despre posibilitățile pe care le au cumpărătorii. Cum tonul este foarte scump atunci când este cumpărat proaspăt, cea mai accesibilă variantă rămâne cel la conservă. În ciuda faptului că calitatea acestuia poate lăsa uneori de dorit, nutriționistul ne asigură că nu există niciun risc pentru cei care-l consumă.

„Nu cred să existe un aliment mai des consumat din conservă ca și tonul, poate doar sardina să-l depășească. Cert este că tonul la conservă este cea mai practică variantă pentru a consuma pește suficient de des cât să aducă beneficii pentru sănătate – adică de minimum 2ori/săpt.Tonul ca atare, proaspăt sau congelat, este foarte scump. Apoi trebuie să-l gătești corect: ca și în cazul cărnii, o bucată de ton gătită excesiv devine tare și înnecăcioasă (proteinele vor fi supra-coagulate), greu de digerat. E adevărat că în conservă se pun bucățile mai puțin nobile, dar ca nutrienți nu există pește de calitatea a-2a, tot hrănitor și bun este.”, a declarat nutriționistul.

Acestea fiind spuse, tonul rămâne alegerea perfectă pentru alimentația noastră, mai ales atunci când dorim să consumăm mai multe proteine. Mihaela Bilic încurajează consumul acestuia, fie el și la conservă.

Atrage atenția totuși asupra unui detaliu foarte important pentru cumpărători. Pe piață există două tipuri de ton conservat: în ulei și în suc propriu. Nutriționistul recomandă a doua variantă, în special pentru cei care doresc să piardă în greutate. Grăsimile în plus ale peștelui conservat în ulei nu vor aduce beneficii organismului, așa că putem să evităm această variantă.

„Cu un aport de 25% proteine, sub 5% grăsime și 0% carbohidrați, conserva de ton depășește oul, atât dpdv al sațietății (ține de foame și satură), cât și al profilului lipidic (tonul nu are colesterol și grăsimi saturate) De preferat conserva în saramură (suc propriu), nu merită să creșteți aportul caloric din cauza uleiului, fie el și de măsline.”

Cum consumăm tonul la conservă

Fiind un aliment foarte gustos, tonul la conservă poate fi consumat în tot felul de combinații. Prima ar fi salatele, urmate apoi de paste și chiar cartofi. Dacă doriți ceva deosebit, puteți să-l includeți într-un sos sau chiar pe pizza, deoarece va da o aromă deosebită felului de mâncare.

O combinație recomandată de nutriționiști pentru micul-dejun este tonul pe pâine cu avocado și lămâie. Este o masă perfectă pentru începutul de zi, mai ales că este sățios și bogat în nutrienți.

Etichete: