Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunțat începerea lucrărilor de foraje geotehnice pentru realizarea trenului metropolitan și al metroului din oraș și în comunele de lângă. Astfel, Clujul va deveni al a doilea oraș din România care va avea metrou, după București.
Metroul din Cluj va fi gata în 2031
Potrivit Agerpres, studiul de prefezabilitate este gata, iar magistrala de metrou ar trebui să fie gata în 11 ani, în 2031. Aceasta ar uma să aibă 14 kilometri și va costa aproape un miliard de euro.
„Primaria Cluj-Napoca, în calitate de autoritate contractantă, anunță demararea lucrărilor tehnice pentru realizarea forajelor geotehnice în cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilau – Floresti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bontida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”, suține Primăria municipiului Cluj-Napoca.
Lucrările vor fi realizate în perioada octombrie-decembrie 2020
Într-un comunicat transmis marți de municipalitatea clujeană, echipele tehnice se vor deplasa în zonele studiate pentru a efectua lucrările necesare acestei faze. Autoritățile solicită cetățenilor care dețin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului și în cadrul zonelor studiate sp permită accesul echipelor tehnice și utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiții a realizării forajelor geotehnice necesare elaborării proiectului.
Sursa citată menționează că lucrările de forare vor fi realizate în perioada octombrie-decembrie 2020. „Obiectivele principale ale proiectului sunt următoarele: 1. Îmbunătățirea atractivității sistemului de transport public durabil metropolitan în vederea accesării rapide a oportunităților socio-economice din zona de studiu aflată pe axa est-vest a municipiului. 2. Sprijinirea aspirațiilor de creștere economică și a creșterii ocupării forței de muncă prin asigurarea unei capacități de transport îmbunătățite pentru deservirea axei est-vest a zonei metropolitane. 3. Reducerea impactului activităților de transport (poluarea aerului și zgomotul) asupra mediului în cadrul zonei de studiu prin asigurarea unei axe de transport durabil, care să contribuie la re-distribuția modală de la transportul cu autoturismul personal”, se mai arată în comunicat.