Toți posesorii de Dacia Logan s-au confruntat cu o mulțime de defecțiuni tehnice după doar doi – trei ani de utilizare.
Una dintre cele mai întâlnite defecțiuni pe care le-au avut aproape toți șoferii care au condus acest model este cu becurile pe frână. E vorba despre acel „scurt” care dă peste cap modul în care ar trebui să funcționeze becurile pe spate la frânare, de poziție, de marșarier și de semnalizare.
Cea mai frecventă problemă care apare la Dacia Logan este aprinderea martorului luminos pentru semnalizare în momentul în care apeși pedala de frână. În loc să crească lumina roșie care indică frâna, se aprinde becul de semnalizare și scade în intensitate lumina de poziție sau se stinge de tot.
În majoritatea cazurilor, această problemă apare la Dacia Logan din cauză că oxidează mufa care intră în becul de poziție/frână sau capătă mizerie, după un timp. Concret, firul de masă nu mai face contact cu becul și se dau peste cap comenzile electrice.
Cum rezolvi problema cu becurile pe frână
Mulți șoferi au rezolvat problema astfel: au demontat toată lampa stop și au curățat capătul oxidat al firului de masă. Pe piață există și un spray special pentru așa ceva.
Trebuie, însă, să fii foarte atent la contactele becului. Suportul lui este dintr-un plastic ieftin, de proastă calitate, care devine casant după câțiva ani. Dacă nu desfaci cu grijă întregul ansamblu, o să fii nevoit să schimbi toată lampa și nu e chiar atât de ieftină.
De obicei, aceste probleme cu becurile pe frână sunt întâlnite la modelul Dacia Logan din prima generație, adică la cele fabricate până prin 2009 inclusiv, potrivit daciaclub.ro.