Un pilot s-a catapultat și a supraviețuit, după ce un MIG s-a prăbușit marți, în județul Mureș. Acesta și-a dorit să devină aviator.
Cine este pilotul care s-a catapultat din MIG-ul prăbușit pe o pășune
Un avion militar de luptă de tip MIG 21 s-a prăbușit marți după-amiaza, în județul Mureș. Potrivit unui comunicat MApN, pilotul a reușit să execute manevra de catapultare și este în stare stabilă acum, după ce a fost conștient și cooperant cu echipele de intervenție ajunse la fața locului.
Aeronava MiG 21 LanceR din cadrul Bazei 71 Aeriană Câmpia Turzii, efectua un zbor de instrucție, și s-a prăbușit în jurul orei 14:30, în apropierea localității Dedrad, județul Mureș, într-o zonă nelocuită.
Conducerea bazei aeriene a pus în aplicare de urgență planul de intervenție în astfel de situații, iar o comisie numită la nivelul Statului Major al Forțelor Aeriene s-a deplasat de urgență la locul prăbușirii pentru investigarea evenimentului. Potrivit Inspectoratului General de Aviație, pilotul a fost preluat de elicopterul SMURD, care a zburat către un spital din municipiul Târgu Mureș.
Pilotul care s-a catapultat și a supraviețuit, după ce un MIG s-a prăbușit marți, în județul Mureș, este Andrei Criste, născut la Dej, în județul Cluj, și potrivit cluj24.ro a absolvit Liceul Militar de la Câmpulung Moldovenesc.
În perioada liceului și-a dorit să devină aviator și urma să dea examen şi să studieze la Academia „Henry Coandă” de la Braşov. Între timp a aflat că există o poziție similară în Academia Forţelor Aeriene de la Atena și a decis să dea acolo examen de admitere. A fost admis și studiat aviația în limba greacă și engleză.
În 2008 a absolvit școala de aviație din Grecia și a revenit în țară, unde a început să lucreze pentru Ministerul Apărării Naționale.
Avionul a fost dat la zbor fără restricții
Pilotul Cezar Osiceanu a declarat pentru DC News că avionul în cauză ”a fost dat la zbor fără restricții”. Ancheta a fost preluată de Parchetul Militar Cluj-Napoca.
De asemenea, el a atras atenția asupra faptului că „șocul traumatic post-catapultare se resimte în special la coloană și la cap”, motiv pentru care „majoritatea piloților care s-au catapultat nu au mai putut zbura apoi cu avioane supersonice.”
”Timpul pentru catapultarea controlată este de 3-5 secunde și se pare că pilotul a luat decizia după ce a fost sigur că avionul nu va cădea asupra unei zone populate”, ne-a spus Osiceanu.