Redactia.ro
Home » TV » Cum a apărut conceptul emisiunii Imperiul Leilor? Emisiunea se regăsește în 30 de țări

Cum a apărut conceptul emisiunii Imperiul Leilor? Emisiunea se regăsește în 30 de țări

Cum a apărut conceptul emisiunii Imperiul Leilor? Emisiunea se regăsește în 30 de țări

„Imperiul Leilor” este un format internațional dedicat celor care vor să se lanseze în afaceri ori să-și dezvolte business-urile actuale. La nivel mondial, show-ul activează sub mai multe denumiri, în 30 de țări. Dar cum a apărut conceptul emisiunii?

Cum a apărut conceptul emisiunii Imperiul Leilor

Emisiunea ”Imperiul Leilor” este un show care ajută tinerii antreprenori să își valideze ideile de afaceri și să primească finanțare de la oameni de afaceri cunoscuți. Aceștia trebuie să vină în emisiune cu o propunere exactă de finanțare, încercând să convingă unul sau mai mulți potențiali investitori să aloce suma cerută pentru proiectului lor.

Misiunea lor nu este deloc ușoară, tocmai de aceea trebuie să prezinte planuri și cifre de afaceri bine documentate și să răspundă cu mare dibăcie și prezență de spirit la toate întrebările acestora.

Emisiunea și-a câștigat popularitate în state occientale ca SUA, Marea Britanie, Franța și Germania, însă toată această poveste frumoasă a atingerii culmilor în afaceri a început în Japonia, în anul 2001. Sub numele Money Tigers, emisiunea a fost creată și difuzată de postul Nippon TV în eprioada 2001 – 2004. În cei trei ani de emisie, show-ul a adus în fața publicului 16 antreprenori dornici să investească în ideile de afaceri ale concurenților.

Emisiunea se difuzează în 30 de țări

Dragon’s Den

Sub acest nume, emisunea este prezentă în state precum Australia, Canada, Marea Britanie, Liban și Africa de Sud. În Marea Britanie, show-ul a debutat în anul 2005, la BBC Two. Emisiunea a schimbat viața a sute de tineri antreprenori care și-au expus visurile în cadrul celor 17 sezoane. De-a lungul anilor, unii dintre cei mai respectabili antreprenori din Regat, printre care Theo Paphitis, Deborah Meaden, Duncan Bannatyne și James Caan, i-au ghidat în business pe cei care s-au înscris în emisiune.

Shark Tank

Acesta este numele sub care emisiunea activează în SUA, Mexic, Vietnam, Australia (din 2015), Columbia, Portugalia. În Statele Unite ale Americii, show-ul a debutat în 2009 și i-a avut alături pe unii dintre cei mai vizionari și înstăriți oameni de afaceri precum Barbara Corcoran, devenită milionară prin forțe proprii, și miliardarul Mark Cuban, proprietarul echipei de baschet Dallas Mavericks.

Rechini, lei și dragoni din Orient

Emisiunea a prins și la publicul din țările din Orientul Apropiat și Orientul Mijlociu. În Israel, show-ul a fost lansat în 2006 sub numele The Sharks (Rechinii), la Channel 10. Din 2018, emisiunea e difuzată la postul Keshet 12, cu alți investitori în prim-plan.

În Afganistan, emisiunea a debutat în 2008 sub numele Dream and Achieve (Visează și Obține). Scopul emisiunii a fost acela de a-i inspira pe oamenii de rând să înceapă afaceri pe cont propriu, cu sprijinul investitorilor. Show-ul a fost sub forma unui concurs, la capătul căruia un concurent se alegea cu premiul de 20.000 de dolari.

Câștigătorul primului sezon, Faizulhaq Moshkani, a obținut finanțatea pentru instalația sa de reciclare a plasticului din sudul țării. După emisiunea, bărbatul a închis afacerea și a folosit banii pentru a deschide o mică centrală electrică la Kabul, care să-i alimenteze noua instalație de reciclare a plasticului.

În lumea arabă, emisiunea a câștigat popularitate în Liban, unde în 2007 a debutat sub numele Dragons’ Den: Al Aareen. Show-ul a fost primit cu reticență în alte state arabe.

Ideile cele mai simple sunt cele mai de succes

În timp ce mulți antreprenori vin în fața leilor cu tot felul de aplicații mobile sau produse care se bazează pe tehnologii inovatoare, ideile simple par să aibă cel mai mare succes.

Ofertele pe care oamenii de afaceri le fac în emisiune nu se traduc automat într-un contract semnat. Au existat situații în care rechinii și-au retras investiția, argumentând că, după o analiză mai atentă, nu au văzut același potențial din timpul emisiunii.