Redactia.ro

Cum a reacționat Louis Vuitton după ce compania a fost acuzată că a copiat ia românească? Bluza era vândută în magazine cu 5.000 de euro

Louis Vuitton a intrat într-o controversă majoră cu comunitățile românești. Sursă foto: observatornews.ro

Brandul francez Louis Vuitton a retras de pe site-ul său bluza inspirată din ia românească, după ce a fost criticat intens pe internet. Această piesă de îmbrăcăminte, parte din colecția de plajă a verii, costa 5.000 de euro și era descrisă drept „aerisită pentru un aspect fresh, boem”, fiind fabricată în Italia. Conform unor surse, colecția a inclus 60 de bluze, dintre care 40 au fost deja vândute înainte de retragere.

Cum a reacționat Louis Vuitton după ce compania a fost acuzată că a copiat ia românească

În urma valului de reacții negative, reprezentanții casei de modă și-au cerut scuze oficiale statului român într-o discuție cu ambasadoarea României în Franța, precizând că utilizarea motivelor tradiționale românești a fost o greșeală „involuntară”. Ambasadoarele României în Franța și la UNESCO au avut întâlniri la Paris cu reprezentanții Louis Vuitton, care au recunoscut că nu au verificat sursa de inspirație a bluzei.

Inițiativa „La Blouse Roumaine”

Campania care a dus la retragerea bluzei a fost inițiată de ONG-ul „La Blouse Roumaine”. Andreea Tănăsescu, inițiatoarea mișcării, a explicat că această campanie a fost diferită de celelalte cazuri, solicitând în mod explicit brandului să recunoască originile bluzei și să o retragă din colecție. De asemenea, a încurajat comunitatea să sprijine campania cu mărturii despre portul tradițional românesc.

 „A fost o campanie diferită față de celelalte cazuri, pentru că de data aceasta am cerut brandului LV să scoată acea cămașă numită balon din colecție. În al doilea rând am cerut comunității noastre să participe, să șusțină campania cu mărturii despre acest port tradițional”.

Parteneriat pentru promovarea culturii românești

Ministerul Culturii din România a decis să transforme această situație într-o oportunitate. În colaborare cu Louis Vuitton, ministerul pregătește o serie de evenimente prin care să promoveze ia și meșteșugurile românești. Raluca Turcan, reprezentantă a ministerului, a declarat:

 „M-am gândit că cel mai important este să transformăm o eroare într-o oportunitate. Și atunci, cu alți parteneri instituționali, am luat legătură cu casa de modă, am stabilit un calendar, prin care România, în parteneriat cu o companie atât de mare, să pun în valoare meșteșugurile romanești”.

Acest parteneriat ar putea include promovarea artizanilor români în magazinele Louis Vuitton, oferindu-le astfel o platformă internațională pentru a-și expune și comercializa produsele tradiționale.

Fabricile Louis Vuitton și Prada din România, înregistrează pierderi majore în 2023

Cele două fabrici deținute de Louis Vuitton și Prada în Sibiu și Cisnădie au înregistrat pierderi semnificative în privința profitului în 2023, în ciuda unei cifre de afaceri impresionante. Fabricile, administrate de Hipic Prod Impex SRL și Somarest SRL, au realizat împreună o cifră de afaceri de peste 430 de milioane de lei. Hipic Prod Impex, producător pentru Prada, a raportat venituri de 79,9 milioane de lei, în timp ce Somarest, furnizor pentru Louis Vuitton, a generat 351,13 milioane de lei, conform Bugetul.ro.

Somarest SRL, care produce componente pentru gențile și pantofii Louis Vuitton, a înregistrat pierderi de 6,8 milioane de lei, în pofida creșterii cifrei de afaceri cu aproape 70 de milioane de lei față de anul precedent. Aceasta reprezintă cea mai mare pierdere din istoria sa, deși în 2022 compania a avut o creștere a afacerilor de 20,5%, atingând 282 de milioane de lei.

Hipic Prod Impex SRL, fabrica responsabilă pentru producția destinată brandului Prada, a avut venituri de 79,9 milioane de lei, dar și aceasta a resimțit scăderi semnificative în profit.

Aceste pierderi sunt semnificative pentru brandurile de lux, cunoscute pentru marjele lor ridicate de profit. În cazul Louis Vuitton, o parte a grupului LVMH, scăderea profitului vine într-un moment în care compania continuă să se extindă global. Deși cifra de afaceri a crescut, costurile de producție și alte cheltuieli asociate au dus la rezultate financiare negative.

În ciuda acestor dificultăți, atât Louis Vuitton cât și Prada rămân lideri în industria modei de lux. Pierderile înregistrate în România ar putea stimula o reevaluare a strategiilor de producție și management în fabricile din Sibiu și Cisnădie.

Perspective și măsuri viitoare

Reprezentanții celor două companii nu au oferit încă detalii suplimentare despre planurile de redresare, însă este de așteptat ca acestea să ia măsuri pentru a îmbunătăți eficiența operațională și a reduce costurile. Colaborarea cu autoritățile locale și adaptarea la schimbările pieței sunt posibile direcții pentru a contracara aceste pierderi.

Prin urmare, fabricile din România reprezintă un punct crucial în lanțul de aprovizionare al acestor branduri de lux, iar eforturile pentru redresarea profitabilității vor fi esențiale pentru menținerea poziției lor pe piață.

Sursa foto: Arhivă

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: